środa, 29 stycznia 2014

Zwierzęta też mają uczucia

W  gimnazjum im. Stanisława Staszica w Suchedniowie  opiekunowie szkolnego koła PCK zorganizowali zbiórkę darów dla bezdomnych zwierząt ze schroniska w Kielcach. Młodzież gimnazjum chętnie włączyła się w akcję. Na wyróżnienie zasługują klasy Ia oraz Ic. Najbardziej zaangażowani uczniowie pojechali do schroniska, by przekonać się, jak wygląda życie bezdomnych zwierząt oraz przekazać zebrane rzeczy. Poniżej zamieszczamy wypowiedzi uczestników wycieczki do schroniska i ich refleksje.


Dzięki wycieczce do schroniska dla zwierząt w Dyminach dowiedziałam się, w jakich trudnych warunkach żyją zwierzęta. Uświadomiłam sobie, jak ważna jest pomoc porzuconym zwierzętom.
                                                               Angelika  kl Ic
Zobaczyłam tam i uświadomiłam sobie, ile niewinnych zwierząt nie ma teraz domu.     
                                       Patrycja kl Ia
Wiem, że zwierzęta też mają uczucia i mają prawo żyć w przyzwoitych warunkach. 
        Klaudia kl IIc
Po wizycie w schronisku uświadomiłam sobie, że trzeba dbać o zwierzęta, nieważne czy są nasze czy sąsiada.
                                                                Patrycja kl IIc
Według mnie ludzie nie powinni porzucać i krzywdzić zwierząt. Gdyby tak było, schroniska nie istniałyby, co byłoby plusem, ponieważ  brakuje pieniędzy na ich utrzymanie i zapewnienie pupilom odpowiednich warunków.                                
        Iza kl Ic
Bardzo się cieszę, że mogłem zobaczyć jak żyją zwierzęta w schronisku. Kiedy na nie patrzyłem, było mi smutno, chciało mi się płakać, bo bardzo lubię zwierzęta.
Łukasz  kl Ic
Niechciane zwierzęta porzucane przez ich właścicieli trafiają do schronisk. Psy nie mają najgorszych warunków. Są lepiej traktowane niż u ich poprzednich właścicieli. Widok tych zwierząt budził smutek. Niektóre z nich miały szczęście, ponieważ zostały adoptowane przez odpowiednich i kochających zwierzęta nowych właścicieli.
                                       Iza kl Ic
Po odwiedzeniu schroniska uważam, że powinno się wspierać takiego rodzaju instytucje.                      
Radek kl Ic
Moje odczucia po wycieczce do schroniska były radosne ale i smutne. Radosne, ponieważ mogłem pomóc. Przez chwilę pobawić się, pocieszyć z razem z nimi. Smutne, gdyż wydawało mi się , że te zwierzęta poczuły niechęć do życia. Siedziały w klatkach i wpatrywały się w ludzi, którzy tam przychodzą.
Karol kl Ia
Jest mi bardzo przykro, że ludzie są nieodpowiedzialni i okrutni wobec swoich pupili, pozbywając się ich. Cieszę się, że nasza klasa włączyła się w zbiórkę darów dla tamtejszych psów i tym samym mogliśmy pojechać tam i ujrzeć te psiaki na żywo.
                                       Julia kl Ic
Bardzo się cieszę, że odwiedziłem schronisko dla zwierząt. Zobaczyłem, jak żyją tam zwierzęta. Cieszę się, że mogłem im pomóc. Chciałbym, aby te wszystkie zwierzęta znalazły wreszcie dom.                           
Miłosz kl Ic
W schronisku mi się nie podobało. Większość zwierząt była chora i zaniedbana .
Zosia kl Ib
Po wizycie w schronisku doszłam do wniosku, iż psy nie mają najgorszych waruków życia, a zarazem jest to przykre, że w ogóle tam trafiły. Z tego co zaobserwowałam, opieka w schronisku jest na całkiem wysokim poziomie. Opiekunowie dbają o czystość klatek, o to aby w każdej misce było jedzenie oraz o to, aby każdy piesek wyszedł na spacer. Niestety, żal serce ściska, kiedy widzi się psa bez nogi, z wydrapanymi oczami lub innymi schorzeniami. Bardzo ciężko jest pojąć to, że to właśnie czasem człowiek gotuje pieskom taki los. Dla mnie widok takiego schroniska był bardzo przykrym a zarazem pouczającym doświadczeniem. Teraz wiem, że jeśli kiedykolwiek zdecyduję się na posiadanie psa, to z pewnością będę o niego dbała i nie dopuszczę, aby znalazł się w schronisku. Wiem też, że kiedy będę widziała, że ktoś krzywdzi zwierzęta, nie będę stała z boku. Zareaguję.
Wiktoria kl Ic
Justyna kl Ib
Uważam, że ludzie powinni poważnie  się zastanowić zanim kupią sobie psa, aby później, gdy im się znudzi, nie porzucali go.
Wiktoria kl I a

1 komentarz:

  1. Dlaczego suchedniowskie gimnazjum wspiera schronisko w Kielcach kiedy mamy swoje własne w Suchedniowie i tam też na pewno jest potrzebna pomoc?

    OdpowiedzUsuń