piątek, 20 grudnia 2013

W pracowni językowej SSP Ostojów

Laboratorium fonetyczne do nauki języków obcych to nowe, dostosowane do potrzeb uczniów warunki  rozwijania sprawności językowej w języku angielskim, w którą została wyposażona Samorządowa Szkoła Podstawowa w Ostojowie. Stanowiska nowej pracowni wzbogacają  konwersację kierowaną przez nauczyciela w wybranych zespołach jak i
indywidualnie poprzez wykorzystanie całości systemu do nauki języków obcych. Ponadto uczniowie mają do dyspozycji
dwujęzyczne słowniki, programy komputerowe, podręczniki. Wszystko to wzmocniło atrakcyjność i jakość oferty szkoły ukierunkowanej na rozwój kompetencji kluczowych w ramach projektu Szkoła Kluczowych Kompetencji – będącego ofertą Fundacji Centrum Europy Lokalnej.
Dla przypomnienia: uczniowie uczestniczą w cyklicznych całorocznych zajęciach pozalekcyjnych trzech bloków zajęć dydaktyczno – wyrównawczych. Są to zajęcia bloku języka angielskiego, języka polskiego i bloku matematycznego. Nowa
pracownia językowa oraz pomoce do prowadzenia zajęć umożliwiają doskonalenie czterech głównych sprawności językowych: mówienie, czytanie ze zrozumieniem, słuchanie oraz pisanie.
Podczas zajęć bloku matematycznego uczniowie ćwiczą sprawność rachunkową, doskonalą logiczne myślenie.
Na zajęciach bloku polonistycznego bogacą zasób słownictwa, doskonalą technikę głośnego czytania i czytania ze zrozumieniem, kształcą praktyczne umiejętności niezbędne w pisaniu różnych form wypowiedzi, doskonalą posługiwanie się zasadami ortografii.
Dobiegły końca zajęcia w ramach warsztatów psychologicznych i profilaktyki pedagogicznej.
Każdy uczeń otrzymuje  pomoc w świadomym wyborze i planowaniu
ścieżki edukacyjno – zawodowej, opiekę psychologiczno – pedagogiczną, korzysta z pomocy doradcy edukacyjno – zawodowego, który informuje o korzyściach i możliwościach rozwoju zainteresowań i wyboru ścieżki zawodowej.
Od stycznia rozpoczną się sobotnie spotkania otwierające przed uczniami tajemnice astronomii, aktorstwa, elektroniki, informatyki. Będzie to „Kosmiczna fizyka”, w której programie są warsztaty astronomiczne, certyfikowany Kurs ECDL START i warsztaty teatralne przygotowane są dla uczniów
wykazujących uzdolnienia artystyczne i zainteresowania z zakresu przedmiotów humanistycznych.
To wszystko są efekty realizowanego od września 2013r. Projektu: „Szkoła Kluczowych Kompetencji” współfinansowanym przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach  Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Poddziałanie  9.1.2. Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w
jakości usług edukacyjnych.  Projekt realizowany jest  przez Fundację Centrum Europy Lokalnej z siedzibą w Kielcach. Głównym celem Projektu jest podniesienie jakości i atrakcyjności oferty edukacyjnej Samorządowej Szkoły Podstawowej w Ostojowie poprzez dodatkowe zajęcia dla 44.

uczennic i 28. uczniów z terenu wiejskiego od 01.09.2013 r. do 30.06.2015 r. roku. Projekt realizowany jest w dwóch edycjach (każdorazowo bierze w nim udział 36 uczniów).(źródło SSP Ostojów). 

2 komentarze:

  1. Super sprawa, gratulacje! Czegoś tu tylko nie rozumiem i proszę o wyjaśnienie, Czy realizacja tego projektu jest w całości finansowana przez Fundację Centrum Europy Lokalnej z siedzibą w Kielcach? A jeśli nie, to w jakim procencie muszą być dołożone pieniądze z kasy naszego miasta?

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeśli przy stanowiskach na zajęciach siedzi 6 uczniów to co w tym czasie robi reszta?Ale fakt-łatwiej szkole wiejskiej zdobywać dotacje unijne i dobrze,że to robi.
    Czy istnieją jeszcze jakieś inne sprawności w nauce jęz.obcego poza wymienionymi w artykule?Czy rozumiecie Państwo pierwsze zdanie artykułu?Dla mnie brzmi ono bez sensu.Czy stanowiska mogą wzbogacać konwersację ?Czepiam się ale poziom językowy tego artykułu jest straszny:(
    Konwersacja kierowana czyli- uczeń-nauczyciel/uczeń-uczeń.OK-ale nie da się tego zrobić bez laboratorium kabinowego.Mydlenie oczu troszkę.....
    Pozdrawiam

    K.K

    OdpowiedzUsuń