Laboratorium fonetyczne do nauki języków obcych to nowe, dostosowane do potrzeb uczniów
warunki rozwijania sprawności językowej
w języku angielskim, w którą została wyposażona Samorządowa Szkoła Podstawowa w
Ostojowie. Stanowiska nowej pracowni wzbogacają konwersację kierowaną przez nauczyciela w
wybranych zespołach jak i
indywidualnie poprzez wykorzystanie całości systemu
do nauki języków obcych. Ponadto uczniowie mają do dyspozycji dwujęzyczne słowniki, programy komputerowe, podręczniki. Wszystko to wzmocniło atrakcyjność i jakość oferty szkoły ukierunkowanej na rozwój kompetencji kluczowych w ramach projektu Szkoła Kluczowych Kompetencji – będącego ofertą Fundacji Centrum Europy Lokalnej.
Dla przypomnienia: uczniowie
uczestniczą w cyklicznych całorocznych zajęciach pozalekcyjnych trzech bloków
zajęć dydaktyczno – wyrównawczych. Są to zajęcia bloku języka angielskiego,
języka polskiego i bloku matematycznego. Nowa
pracownia językowa oraz pomoce do
prowadzenia zajęć umożliwiają doskonalenie czterech głównych sprawności
językowych: mówienie, czytanie ze zrozumieniem, słuchanie oraz pisanie.
Podczas zajęć bloku matematycznego
uczniowie ćwiczą sprawność rachunkową, doskonalą logiczne myślenie.
Na zajęciach bloku
polonistycznego bogacą zasób słownictwa, doskonalą technikę głośnego czytania i
czytania ze zrozumieniem, kształcą praktyczne umiejętności niezbędne w pisaniu
różnych form wypowiedzi, doskonalą posługiwanie się zasadami ortografii.
Dobiegły końca zajęcia w ramach
warsztatów psychologicznych i profilaktyki pedagogicznej.
Każdy uczeń otrzymuje pomoc w świadomym wyborze i planowaniu
ścieżki
edukacyjno – zawodowej, opiekę psychologiczno – pedagogiczną, korzysta z pomocy
doradcy edukacyjno – zawodowego, który informuje o korzyściach i możliwościach
rozwoju zainteresowań i wyboru ścieżki zawodowej.
Od stycznia rozpoczną się sobotnie
spotkania otwierające przed uczniami tajemnice astronomii, aktorstwa,
elektroniki, informatyki. Będzie to „Kosmiczna fizyka”, w której programie są warsztaty
astronomiczne, certyfikowany Kurs ECDL START i warsztaty teatralne
przygotowane są dla uczniów
wykazujących uzdolnienia artystyczne i
zainteresowania z zakresu przedmiotów humanistycznych.
To
wszystko są efekty realizowanego od września 2013r. Projektu: „Szkoła
Kluczowych Kompetencji” współfinansowanym przez Unię Europejską ze środków
Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach
Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Poddziałanie 9.1.2. Wyrównywanie szans edukacyjnych
uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w
jakości usług edukacyjnych. Projekt realizowany
jest przez Fundację Centrum Europy
Lokalnej z siedzibą w Kielcach. Głównym celem Projektu jest podniesienie
jakości i atrakcyjności oferty edukacyjnej Samorządowej Szkoły Podstawowej w
Ostojowie poprzez dodatkowe zajęcia dla 44. uczennic i 28. uczniów z terenu wiejskiego od 01.09.2013 r. do 30.06.2015 r. roku. Projekt realizowany jest w dwóch edycjach (każdorazowo bierze w nim udział 36 uczniów).(źródło SSP Ostojów).
Super sprawa, gratulacje! Czegoś tu tylko nie rozumiem i proszę o wyjaśnienie, Czy realizacja tego projektu jest w całości finansowana przez Fundację Centrum Europy Lokalnej z siedzibą w Kielcach? A jeśli nie, to w jakim procencie muszą być dołożone pieniądze z kasy naszego miasta?
OdpowiedzUsuńJeśli przy stanowiskach na zajęciach siedzi 6 uczniów to co w tym czasie robi reszta?Ale fakt-łatwiej szkole wiejskiej zdobywać dotacje unijne i dobrze,że to robi.
OdpowiedzUsuńCzy istnieją jeszcze jakieś inne sprawności w nauce jęz.obcego poza wymienionymi w artykule?Czy rozumiecie Państwo pierwsze zdanie artykułu?Dla mnie brzmi ono bez sensu.Czy stanowiska mogą wzbogacać konwersację ?Czepiam się ale poziom językowy tego artykułu jest straszny:(
Konwersacja kierowana czyli- uczeń-nauczyciel/uczeń-uczeń.OK-ale nie da się tego zrobić bez laboratorium kabinowego.Mydlenie oczu troszkę.....
Pozdrawiam
K.K