czwartek, 19 grudnia 2013

Finansowa podróż w SSP w Ostojowie

Czyli zakończenie kolejnego już etapu projektu edukacji finansowej „Od grosika do złotówki”, w którym uczestniczyli uczniowie klas młodszych SSP im. Wandy Łyczkowskiej w Ostojowie.
Podsumowaniem działań w klasie trzeciej była wizyta w Banku Spółdzielczym w Suchedniowie, podczas której dzieci poznały
rodzaje  realizowanych w banku operacji, różnorodne formy oszczędzania, formy udzielania kredytów, utrwaliły podstawowe
pojęcia z zakresu  finansów. Ogromną atrakcją była próba korzystania z bankomatu.  Uczniowie odwiedzili też nasz suchedniowski Urząd Pocztowy, gdzie w praktyce poznali rodzaje świadczonych usług i sposoby korzystania z nich.

Wszędzie dzieci przyjęte zostały z ogromną życzliwością i profesjonalną pomocą w uzyskiwaniu odpowiedzi na pytania. W praktyce poznały kulisy pracy osób, którym powierzamy nasze oszczędności, osób, które są przewodnikami w prawdziwej finansowej rzeczywistości. Szkoła bardzo dziękuje za przyjęcie
w swoich placówkach i czas poświęcony dzieciom pani Prezes Zarządu BS w Suchedniowie Agnieszce Fąfarze- Markiewicz i pani Naczelnik Poczty Urszuli Spadło.
Autorzy projektu  Fundacja Młodzieżowej Przedsiębiorczości i Fundacja Kronenberga przy City Handlowy adresowali Projekt ten do uczniów klasy drugiej i trzeciej, kierując się przekonaniem, iż zgłębianie wiedzy finansowej powinno odbywać się przez całe życie, a rozpoczynać należy jak najwcześniej, jak bowiem wiadomo: „Czym skorupka za młodu
nasiąknie…”.
Udział w projekcie to dla uczniów ważne doświadczenie w dziedzinie samodzielnego podejmowania decyzji o zarabianiu, oszczędzaniu i racjonalnym wydawaniu pieniędzy oraz gospodarowaniu własnymi zasobami. W trakcie realizacji projektu doskonalone były procesy poznawcze, kształtowane nawyki i wprowadzane pojęcia związane z edukacją finansową.
Projekt „Od grosika do złotówki” został skonstruowany tak, by sposób przekazywania podstaw wiedzy z zakresu gospodarowania finansami oraz kształtowania umiejętności,
nawyków i postaw uczniów był dostosowany do naturalnej w tym wieku aktywności uczniów. Dzieci w tym wieku potrafią już mówić o swoich potrzebach i je osiągać. Ponadto są swobodne i kreatywne. Chętnie uczą się i poznają nowe obszary wiedzy poprzez działanie, badanie oraz udział w symulacjach i zabawach ruchowych.
Dlatego też realizacja edukacji finansowej miała charakter „podróży po planetach” z Grosikiem, przewodnikiem międzygalaktycznej wyprawy podczas której uczeń zdobywał wiedzę, kształtował umiejętności, nabywał doświadczenie oraz gromadził „skarby” potrzebne do samodzielnego podejmowania decyzji o formie oszczędzania i gospodarowania własnymi zasobami.
Charakter zadań zaplanowanych do realizacji projektu wzbogacił i
uzupełnił realizowany program nauczania, wpłynął na podniesienie poziomu kompetencji matematycznych, informatycznych, społecznych, umiejętności uczenia się, a przede wszystkim na rozwój inicjatywności i przedsiębiorczości u wszystkich uczniów biorących w nim udział.

13 komentarzy:

  1. Z całym szacunkiem Redaktorze ,ale język tego artykułu to jakaś "nowomowa" rodem z PRL ,aż oczy bolą .Mam nadzieję ,że nie jest Pan autorem.

    OdpowiedzUsuń
  2. bez przesady, zwykły sformalizowany język, jakim oficjalnie opisuje się tego typu projekty

    OdpowiedzUsuń
  3. To może przestańmy go używać z pożytkiem dla wszystkich .

    OdpowiedzUsuń
  4. Toż to wypisz wymaluj język jakim operuje pani dyrektor ostojowskiej podstawówki. Widać to jakaś epidemia i się rozlewa po Suchedniowie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. A czemu o sp 1 nikt nic nie pisze? Podobno od lutego ma przestać istniec?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. SP1 ma swoją stronę. Na niej zamieszczamy informacje o życiu szkoły i realizacji różnych zadań wynikajacych z podstawy programowej. Zapraszamy serdecznie:)

      Usuń
    2. SP1 realizuje podstawę programową, bo do tego obliguje nas kręgosłup moralny jako nauczycieli, przypominam, ze realizacja programu nauczania, nie jest czymś wyjątkowym. szkoła nr 1 nadal istnieje i pracuje bardzo rzetelnie.Zapraszamy do odwiedzin naszych murów, wszystkich zwolenników, by nadal wierzyli i przeciwników by uwierzyli jak wnikliwie realizowany jest program i jego podstawy , informacje z tym związane. powinny być umieszczane na stronach szkoły tak jak to czynimy od lat .

      Usuń
  6. Ostatnie zdanie: wypisz wymaluj póżny Gomułka

    OdpowiedzUsuń
  7. ja pierdolę, na wymioty się zbiera od tych waszych komentarzy wieczni malkontenci! nic nie robią-źle, robią-jeszcze gorzej...dzieciaki miały okazję poznać niektóre zagadnienia w praktyce, wyszły poza mury, zetknęły się z realnym funkcjonowaniem w życiu, ale oczywiście dziady i szaraki będą biadolić w komentarzach...sami dupę ruszcie i coś zróbcie pozytywnego...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przeczytaj ze zrozumieniem powyższe komentarze .
      Czy ktoś tu krytykuje dzieci ,wychowawców ,akcję ,czy pomysł.?
      Ze zrozumieniem......

      Usuń
  8. ze zrozumieniem tego,że projekt podsumowany jest w normalnie funkcjonującym formalnym języku to chyba ktoś inny ma tu problem...albo jakiś kompleks...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje dziecko było na tej wyprawie i faktycznie przyszło wzbogacone m.in. ... o kalendarz na 2014 r. z logo jednego z posłów. W sumie wycieczka jak każda więc nie rozumiem po co o tym pisać a tym bardziej w tak doniosły sposób.Lada chwila ten blog zamieni się w Gazetę Suchedniowską, gdzie jedynymi informacjami będą apele, wycieczki i inne zdarzenia związane ze szkołami.

      Usuń