Prezes UOKiK wydał decyzję dotyczącą Multimedia Polska. Klienci spółki odzyskają abonament za dwa miesiące, dostaną 50 minut albo
5 GB internetu. Operator uniknął kary finansowej, ponieważ wyeliminuje skutki swoich
praktyk.
Multimedia Polska to operator telekomunikacyjny, oferuje m.in. dostęp do
internetu i kanałów telewizyjnych. Wątpliwości Urzędu Ochrony Konkurencji
i Konsumentów wzbudził sposób zawierania lub zmiany umów w 2015
i w 2016 r. Urząd przeanalizował telefoniczne rozmowy sprzedażowe
i skrypty rozmów. Postępowanie przeciwko operatorowi zostało wszczęte pod
koniec grudnia 2016 r.
Multimedia Polska błędnie informowała abonentów, że mogą odstąpić od
umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych w czasie krótszym niż
przewiduje prawo. Zgodnie z ustawą o prawach
konsumenta, mamy na to 14 dni. Konsultanci mówili, że przysługuje 10. Zgodnie
z ustawą o prawach konsumenta od umowy można odstąpić także
w sytuacji, gdy już korzystamy z usług. Praktyka przedsiębiorcy na to
nie pozwalała. Ponadto, jego klienci nie dostawali potwierdzenia warunków
proponowanej przez telefon umowy. W związku z tym nie mogli zweryfikować
rzeczywistych warunków przed ich akceptacją.
Multimedia
Polska zobowiązała się do tego, że zmieni praktykę i usunie skutki swoich
działań. Propozycje
spółki obejmą również tych konsumentów, którzy przestali korzystać z jej
oferty w wyniku kwestionowanych praktyk. Operator, zgodnie z decyzją
prezesa UOKiK, poinformuje konsumentów o możliwości skorzystania
z rekompensat. Konsumenci, którzy nie mogli odstąpić od umowy ze względu
na odmowę spółki, otrzymają zwrot abonamentu za 2 miesiące. Te osoby, które już
odstąpiły od umowy i musiały oddać przyznaną wcześniej ulgę, dostaną ją
z powrotem. Część konsumentów otrzyma korzyści w formie dodatkowych
usług, np. dostęp do katalogu filmów, 50 darmowych minut rozmów telefonii
komórkowej lub 5 GB internetu. O szczegółach zobowiązania przeczytaj
w decyzji UOKiK.
(źródło: UOKiK)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz