Energetyczne
Centrum ogłosiło upadłość i nie sprzedaje już prądu i gazu. Konsumencie –
jeżeli od połowy września do dziś płaciłeś tej firmie za prąd lub gaz, to
możesz odzyskać pieniądze. Do 16 stycznia 2019
zgłoś się do sądu, jeżeli nie wiesz jak to zrobić, napisz do Stowarzyszenia
Aquila.
Energetyczne Centrum było alternatywnym sprzedawcą prądu.
11 września Centrum przestało sprzedawać prąd, a dzień później gaz.
Natomiast 3 grudnia sąd ogłosił upadłość spółki. Z sygnałów, które
napływały do Urzędu Regulacji Energetyki wynika, że wiele osób było
nieświadomych, że od momentu, w którym Centrum przestało sprzedawać prąd
i gaz, to sprzedawca rezerwowy wystawia
im rachunki. W wielu przypadkach konsumenci nadal mogli płacić
Energetycznemu Centrum, mimo że firma nie świadczyła usług.
Przeczytaj, co możesz zrobić:
jeżeli do
2 grudnia zapłaciłeś za prąd lub gaz za okres,
w którym spółka nie prowadziła już sprzedaży (czyli za okres od 11
września dla prądu i od 12 września dla gazu) możesz odzyskać pieniądze.
Musisz zgłosić sądowi wysokość rachunków, które zapłaciłeś.
Wypełnij w dwóch egzemplarzach wzór zgłoszenia wierzytelności. Wyślij do Sądu Rejonowego dla
m.st. Warszawy, X Wydział Gospodarczy dla spraw upadłościowych
i restrukturyzacyjnych, ul. Czerniakowska 100 A, 00-454 Warszawa, Sędzia-Komisarz SSR Kamila Wasilewska.
Podaj sygnaturę sprawy, czyli: X GUp 1078/18. Masz na to czas do 16 stycznia.
Gdy nie wiesz, jak napisać pismo, zgłoś się do rzecznika konsumentów
w swoim mieście lub do Stowarzyszenia Aquila, które ci pomoże - .
jeżeli po
3 grudnia zapłaciłeś za prąd lub gaz za okres,
w którym spółka nie prowadziła już sprzedaży (czyli za okres od 11
września dla prądu i od 12 września dla gazu), w celu otrzymania
zwrotu sugerujemy kontakt z kancelarią syndyka w Kielcach, ul.
Batalionów Chłopskich 48, 25-671 Kielce, e.mail .
Więcej informacji o postępowaniu upadłościowym na stronie
Energetycznego Centrum www.ec.net.pl, syndyka: http://saltarski.com/postepowania_lista/energetyczne-centrum-s-a-w-upadlosci-krs-0000353502/ lub
pod numerami telefonicznymi syndyka: 41 300 56
91 oraz 573 012 513.
Więcej informacji na temat działań wobec Energetycznego Centrum na
stronach regulatora rynku - Urzędu Regulacji Energetyki: https://www.ure.gov.pl/pl/urzad/informacje-ogolne/komunikaty-prezesa-ure/7938,Informacja-nr-1022018.html.
Infolinia konsumencka – tel. 801 440 220 lub 22 290
89 16.
(źródło: Urząd Ochrony
Konkurencji i Konsumentów)
Zaczyna się ciekawie ten 2019.Odbiorcy indywidualni informują o 50% podwyżki za prąd.Ciekawa jestem czy w Suchedniowie ktoś coś wie.No i jeszcze kwestia UM oświetlenie ulic.Będzie ciekawie.
OdpowiedzUsuńŚwietna sprawa. Pozdrawiam serdecznie.
OdpowiedzUsuń