niedziela, 5 lipca 2015

Drogi w okresie międzywojennym

Mieszkańcy Błota podczas prac przy
drodze (1936).
W latach 1933-1938 zbudowano na terenie gminy następujące drogi:
1. Suchedniów ul. Kielecka dług. ok. 1,5 km o nawierzchni z tłucznia z przekopaniem Góry Krukowskiej, niwelacją i przepustem wodnym, budowa trwała ponad 2 lata
2. Podzagnańszcze, Zaskale dług. ok. 1,5 km z tłucznia, kosztowna i długotrwała z uwagi na nierówny teren
3. Kamionki dług. ok. 1 km od drogi do stacji kolejowej w Łącznej do kościoła, brukowana
4. Suchedniów ul. Handlowa (obecnie Powstańców) dług. ok. 1 km, niwelacja i brukowanie
5. Suchedniów dług. ok. 300-400 m, ulica od poczty do kościoła z tłucznia
6. Odcinek drogi od ul. Bodzentyńskiej do Stadionu Sportowego ok. 400 m, brukowanie (kamień na ten odcinek wydobywany z rzeki przez aresztantów odbywających karę w areszcie z wyroków sądowych)
7. Niwelacja drogi od szosy państwowej w Goździe do Zalezianki, dług. ok. 2 km
8. Częściowa niwelacja drogi od przejazdu kolejowego w Suchedniowie do Stokowca, dług. ok. 3 km
9. Przekopanie i oczyszczenie rowów przy ul. Bodzentyńskiej od skrzyżowania ul. Mickiewicza do posesji Skrobota (ziemia z tych rowów użyta została do niwelacji boiska piłki nożnej). Na tym odcinku położono kilkanaście mostków z rur kamionkowych do posesji zamieszkałych przy tej ulicy.
Walce drogowe i nadzór techniczny dostarczał Powiatowy Zarząd Drogowy w Kielcach, paliwo finansowała gmina. (Kronika F. Gładysza).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz