Wydawnictwo informacyjne międzynarodowe zatwierdzone
przez Ministerjum Spraw Wewnętrznych i zalecone przez Ministerjum Komunikacyi,
przedstawiło zniżoną taryfę biletów osobowych w 1896 roku.
I tutaj dowiadujemy się, że bilet jednorazowy z
Suchedniowa do Kielc w klasie III
kosztuje 34 kopiejki, kl. II – 51, kl. I – 85. Taki sam bilet, ale powrotny
kosztuje: kl. III – 65, kl. II – 95, kl. I – 1 rubel 60 kopiejek. Najdroższe
były bilety abonamentowe: kl. III – 3.00, kl. II – 4.50, kl. I – 7.50.
Droższe bilety były z Suchedniowa do Radomia i ich cena
przedstawiała się następująco. Bilet jednorazowy: 48, 72, 1.20; powrotny: 95, 1.40,
2.35; abonament: 4.10, 6.15, 10.25.
Z Suchedniowa do Warszawy nie było biletów
abonamentowych. A pozostałe kosztowały następująco: jednorazowy: 2.00, 3.00,
5.00; powrotny: 3.00, 4.50, 7.50.
Bilety abonamentowe, powrotne i jednorazowe sprzedają się
w biletowych kasach tych stacyj, pomiędzy któremi takowe zostały ustanowione.
Bilety abonamentowe, na 10 przejazdów, ważne są w ciągu
trzech miesięcy, powrotne na przejazd tam i z powrotem w ciągu siedmiu dni i
jednorazowe przez przeciąg czasu odpowiadający odległości podróży. Bilety
jednorazowe i powrotne ważne są tylko na ten pociąg, na który zostały wydawane,
stemplowanie zaś biletów powrotnych przy powrotnym przejeździe, jak również
abonamentowych, nie jest wymagalne. Termin ważności wyżej wymienionych biletów
liczy się od północy następującej po wykupieniu biletu.
Za jednym biletem abonamentowym może jechać kilku
pasażerów, stosownie do ilości pozostałych nieużytych przedziałek biletu. Na
przejazd dzieci od lat 5-u do 10-u wydawane będą bilety powrotne i jednorazowe
za czwartą część opłaty, pobieranej od osób dorosłych, dzienne zaś bilety
abonamentowe nie zostały ustanowione.
Każdy z wymienionych powyżej biletów pasażerskich daje
prawo bezpłatnego przewozu jednego puda, dziecinny zaś bilet powrotny albo jednorazowy
– 20 funtów bagażu, za przewyżkę zaś po nad tę ulgową wagę pobiera się opłata
podług ogólnej taryfy bagażowej.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz