Samorządowa Szkoła Podstawowa w Ostojowie w roku szkolnym 2015/2016 oferuje:
Nauczanie i wychowanie w
Samorządowej Szkole Podstawowej w Ostojowie opieramy na działaniach
zmierzających do wszechstronnego rozwoju dziecka. Naszą pracę doskonalimy
zgodnie z koncepcją „Metodyka-Człowiek-Przestrzeń”,
oznaczającą ustawiczne dostosowywanie metod pracy i przestrzeni edukacyjnej do
indywidualnych potrzeb dziecka, tak, aby wychowywać wrażliwych i niezależnych
ludzi we współpracy z Rodzicami.
W nadchodzącym roku szkolnym,
oprócz dotychczasowych zajęć proponujemy naszym uczniom udział w dwóch
innowacjach pedagogicznych: "Bezpieczny przedszkolak", której celem
jest podniesienie poziomu wiedzy dzieci w wieku przedszkolnym na temat
bezpieczeństwa i wdrożenie ich do stosowania zasad bezpieczeństwa poprzez
ukazywanie przyczyn powstawania sytuacji niebezpiecznych, a także kształtowanie
właściwych postaw w obliczu zagrożenia, oraz „Synergia
początkowej nauki języka obcego z edukacją wczesnoszkolną i technologiami
informacyjno-komunikacyjnymi”, czyli zintegrowane nauczanie przedmiotowo-językowe (CLIL). Jest to
takie podejście do edukacji dwujęzycznej, w którym zarówno treści programu
nauczania jak i język obcy przekazywane są łącznie, dzięki czemu proces poznawania
języka obcego jest znacznie przyspieszony. Na rozwijanie zdolności językowych
naszych uczniów położymy nacisk już od klasy przedszkolnej, w której zajęcia z
języka angielskiego będą odbywały się pięć razy w tygodniu. Przedszkolaki będą
miały również możliwość poznawania języka niemieckiego.
Pasjonaci komputerów będą natomiast mogli wziąć udział w kolejnej edycji projektu edukacyjnego pod nazwą Mistrzowie Kodowania, w ramach którego będą uczyć się programowania w intuicyjnym języku Scratch (tym razem z użyciem tabletów).
Dla
dzieci mających problemy w rozwoju (nadmiernie lub zbyt mało aktywnych,
mających trudności z koncentracją, z czytaniem, pisaniem, liczeniem, opóźnionym
rozwojem mowy, słabym rozwojem ruchowym, zaburzeniami równowagi, koordynacji,
itp.) istnieje możliwość prowadzenia terapii integracji sensorycznej na terenie
placówki (szkoła posiada salę ze sprzętem do terapii SI oraz nauczyciela
będącego certyfikowanym terapeutą).
Wychodząc
naprzeciw najnowszym odkryciom neurodydaktyki, czyli nauczania przyjaznemu
mózgowi, i bazując na ciekawości poznawczej uczniów oraz ich motywacji
wewnętrznej do zdobywania wiedzy, zdecydowaliśmy się na wprowadzenie w roku
szkolnym 2015/2016 oceny opisowej w klasie IV.
Serdecznie
zapraszamy do skorzystania z naszej oferty! www.spostojow.pl
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz