Składałeś
reklamację lub skargę na podszywanie się przez Nową Telefonię pod twojego
dotychczasowego operatora? Firma wypłaci ci 60
zł rekompensaty, zwróci kary za wypowiedzenie umowy lub umożliwi jej
rozwiązanie bez żadnych kosztów. To efekt decyzji
UOKiK przyjmującej zobowiązanie zaproponowane przez Nową Telefonię.
Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał decyzję wobec spółki
Nowa Telefonia z Warszawy. Oferuje ona usługi telekomunikacyjne. Umowy
zawierane są w domach konsumentów. Z ich skarg wynika, że przedstawiciele Nowej
Telefonii mogli wprowadzać ich w błąd, sugerując, że reprezentują ich dotychczasowego
operatora, który oferuje im zmianę warunków na korzystniejsze. Przykładowe
skargi:
Mężczyzna
powiedział, że obniży nam abonament o 10 zł, że w październiku 2017 r. z Orange
przyjdzie jeszcze normalna faktura, a już w listopadzie 2017 r. też z Orange
przyjdzie już faktura obniżona o 10 zł. My przez cały czas byliśmy przekonani,
że rozmawiamy z przedstawicielem firmy Orange. Dlatego też zdecydowałem się
podpisać podstawiony mi dokument.
Telefon
stacjonarny (…) mam zarejestrowany w firmie Telestrada S.A. (...) Telefonicznie
poinformowano mnie, że zgłosi się do mnie pracownik firmy w celu przedłużenia
ze mną umowy, jednocześnie oferując w promocji drugi telefon. Byłem przekonany,
że rozmawiam z przedstawicielem Telestrady. Zgłosił się do mnie Pan, który po
tym, jak stwierdziłem, że wcześniejszą umowę podpisywałem z kimś innym
powiedział, że poprzedni pracownik był z Jasła, a on jest z Sanoka.
Wprowadzanie konsumentów w błąd to nieuczciwa praktyka rynkowa. Grozi za
nią kara do 10 proc. obrotów firmy. UOKiK zrezygnował jednak z jej nałożenia i
przyjął zobowiązanie Nowej Telefonii do wyeliminowania skutków swojej praktyki.
- Uznaliśmy, że lepiej
będzie, jeśli spółka wynagrodzi straty poszkodowanym. W efekcie jej
nieuczciwych działań konsumenci mogli nieświadomie zmienić operatora. Mogło się
to dla nich wiązać z wysokimi karami finansowymi za rozwiązanie umowy: z
dotychczasową albo nową firmą – mówi Marek Niechciał, prezes UOKiK.
Nowa Telefonia
musi:
- wypłacić 60 zł
rekompensaty każdemu klientowi, który od 1 stycznia 2016 r. do 20 sierpnia 2019 r.
złożył reklamację do firmy lub skargę np. do UOKiK czy rzecznika konsumentów,
- zrobić przegląd
reklamacji i skarg z tego okresu oraz rozpatrzyć je pozytywnie,
- umorzyć naliczone
lub zwrócić zapłacone kary tym konsumentom, którzy po odrzuceniu lub
nierozpatrzeniu reklamacji czy skargi rozwiązali umowy z Nową Telefonią,
- umożliwić
rozwiązanie umowy bez ponoszenia kosztów osobom, które po odrzuceniu lub
nierozpatrzeniu reklamacji czy skargi nadal są abonentami firmy,
- zawiadomić
konsumentów listem poleconym o przysługujących im rekompensatach.
(źródło: UOKiK)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz