Telemarketer, który dzwoni z
zaproszeniem na pokaz lub bezpłatne badania, ma obowiązek poinformować o tym,
że odbędzie się tam sprzedaż. Konsument musi wcześniej na taki
kontakt wyrazić zgodę. Urząd nałożył karę na firmę
telemarketingową Arstele.
Firma Arstele dzwoniła do
konsumentów i zapraszała na badania w ramach „Akademii Zdrowia”, organizowane
przez spółkę VGET POLSKA.
O ukaraniu VGET POLSKA za nieuczciwe praktyki podczas
pokazów handlowych informowaliśmy
w lipcu. Firma Arstele nie miała jednak ich wcześniejszej zgody
konsumentów na telemarketing.
Z ustaleń UOKiK wynika, że
telemarketerzy nie informowali o tym, że podczas spotkania odbędzie się
sprzedaż, a także nie mieli zgody konsumentów na przekazanie informacji
marketingowych.
Prezes urzędu uznał, że firma
Arstele naruszyła zbiorowe interesy konsumentów i nałożył na nią karę w
wysokości prawie 70 tys. zł (69 967 zł) a także nakazał zaniechania
kwestionowanej praktyki.
Przypominamy, że każdy przedsiębiorca, który dzwoni do konsumenta w
celach marketingu bezpośredniego, powinien mieć na to jego wyraźną, wcześniejszą zgodę.
Wynika to z art. 172 Prawa telekomunikacyjnego. Nie można o nią pytać na
początku rozmowy.
To już kolejna decyzja urzędu
dotycząca naruszenia art. 172 Prawa telekomunikacyjnego. Pod koniec 2018 r.
prezes UOKiK stwierdził, że spółka ACS Medica ze Śremu dzwoniła
do konsumentów bez ich zgody, a w połowie maja informowaliśmy o karze dla
spółki Smak
i Zdrowie.
(źródło: UOKiK)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz