10 stycznia – wchodzi w życie ustawa o pozasądowym
rozwiązywaniu sporów. W Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów
działa specjalny punkt kontaktowy udzielający informacji podmiotom, które chcą
rozwiązać konflikt polubownie w ramach systemu
W UOKiK działa punkt
kontaktowy udzielający pomocy konsumentom
i przedsiębiorcom w sprawach dotyczących pozasądowego rozwiązywania
sporów. Zadzwoń,
napisz lub odwiedź punkt kontaktowy. Tel: 22 55 60 333, e-mail: kontakt.adr@uokik.gov.pl. Adres:
Pl. Powstańców Warszawy 1, Warszawa.
Poniżej najważniejsze zasady pozasądowego rozwiązywania sporów:
10 stycznia na stronie internetowej UOKiK zaczyna działać rejestr podmiotów uprawnionych do
pozasądowego rozwiązywania sporów. Do rejestru będą wpisywane
podmioty, które zostaną uprawnione do pozasądowego rozwiązywania sporów
konsumenckich.
Konsumencie, skorzystaj z metod pozasądowego
rozwiązywania sporu, jeżeli sprzedawca odrzucił twoją reklamację.
Sprawa zostanie rozwiązana w ciągu 90 dni od momentu
dostarczenia wszystkich informacji podmiotowi, który się nią zajmuje.
Postępowanie powinno być bezpłatne. Jednak podmiot, który
będzie rozwiązywał spór, może wprowadzić odpłatność, ale w nieznacznej
wysokości.
Przedsiębiorco, gdy zgadzasz się na pozasądowe
rozwiązywanie sporów lub zobowiązuje cię do tego prawo (jak w przypadku
banków), to poinformuj o tym na swojej stronie internetowej i we
wzorcach umów, które zawierasz z konsumentami. Podaj nazwę podmiotu, do
którego może się zwrócić konsument, by rozwiązać z tobą spór. Wskaż np.
adres jego strony internetowej.
Jeżeli odrzuciłeś reklamację, zawsze musisz
poinformować konsumenta o tym, czy zgadzasz się na rozwiązanie sporu
pozasądowo lub czy nie wyrażasz zgody.
(źródło: UOKiK)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz