poniedziałek, 21 października 2024

POWSTANIE TUNEL I PRZEJŚCIA DLA PIESZYCH

Do końca 2028 roku PKP Polskie Linie Kolejowe zmodernizują linię kolejową na odcinku Skarżysko-Kamienna – Tumlin. 
Nowoczesne perony powstaną na stacjach w Suchedniowie, Łącznej i Zagnańsku oraz przystankach w Skarżysku Zachodnim, Suchedniowie Północnym i Berezowie. PKP PLK ułatwią dostęp do pociągów osobom o ograniczonej możliwości poruszania się. W Zagnańsku i Suchedniowie wybudowane będą nowe przejścia podziemne wyposażone w windy, a w Łącznej powstanie nowa kładka dla pieszych. Zwiększy się bezpieczeństwo na 15 przejazdach kolejowo-drogowych, a przejazd przy stacji w Suchedniowie zostanie zastąpiony wiaduktem drogowym. 
Spółka ogłosiła przetarg na inwestycję o szacunkowej wartości przeszło 800 mln zł netto. W ramach projektu przebudowane zostaną istniejące stacje i przystanki, a dzięki nowym torom i systemom sterowania ruchem pociągów zwiększą się możliwości kolei w województwie świętokrzyskim. To kolejny etap inwestycji na odcinku Skarżysko-Kamienna – Kielce – Kozłów.
Wykonawca, który zostanie wyłoniony w postępowaniu przetargowym, będzie miał 36 miesięcy na kompleksową modernizację linii kolejowej pomiędzy Skarżyskiem-Kamienną a Tumlinem. Kluczową częścią inwestycji będzie poprawienie dostępu do kolei poprzez modernizację istniejących stacji i przystanków. 
Projekt przewiduje wymianę przeszło 62 km torów, wymianę sieci trakcyjnej i instalację nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Po zakończeniu inwestycji pociągi pasażerskie będą mogły poruszać się tym fragmentem linii kolejowej nr 8 z prędkością 120 km/h, a pociągi towarowe z prędkością 100 km/h. Dzięki budowie dodatkowych torów stacyjnych w Zagnańsku, Suchedniowie i Łącznej zwiększą się możliwości w prowadzeniu ruchu pociągów.
Zadania pn. „Opracowanie projektu wykonawczego i wykonanie robót budowlanych – odcinek LOT-A1-1 Skarżysko-Kamienna – Łączna (od km 142,820 do km 161,810)” oraz „Opracowanie projektu wykonawczego i wykonanie robót budowlanych – odcinek LOT-A1-2 Łączna (bez stacji) – Tumlin, (od km 161,810 do km 175,001)” to część projektu „Prace na linii kolejowej nr 8 na odcinku Skarżysko-Kamienna – Kielce – Kozłów”. Ubiegają się one o współfinansowanie przez Unię Europejską w ramach programu „Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej”. Całość inwestycji została wpisana do Krajowego Programu Kolejowego z datą realizacji do 2032 roku.
W czerwcu podpisały umowę na modernizację innego fragmentu linii kolejowej nr 8, na odcinku Kozłów – Sędziszów. Wykonawcy kończą przygotowania do rozpoczęcia prac budowlanych w terenie, które ruszą już w listopadzie.
(źródło: Kolejowy Portal)

18 komentarzy:

  1. Dobrze, że ciągle w niebycie jest odklejona wizja zbudowania wiaduktu nad torami.

    OdpowiedzUsuń
  2. 120km/h toż to szok :)

    OdpowiedzUsuń
  3. W tytule mowa o tunelu, a w tekście o wiadukcie. Co w takim razie jest w planach?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przeczytaj jeszcze raz tym razem ze zrozumieniem

      Usuń
  4. Za dużo ogólników. Jeżeli zamiast przejazdu w ciągu kilku lat ma powstać wiadukt to w Suchedniowie nikt jeszcze o tym nic nie wie? Tory i perony to PKP ale wiadukty to chyba drogi i ich istniejące otoczenie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Dobrze ze Donald w Brukseli kasę załatwi bo nic by nie było. Cieszmy się Suchedniowianie

    OdpowiedzUsuń
  6. Wiadukt po kolejowemu to przejazd pod torami.

    OdpowiedzUsuń
  7. Jeżeli pod torami, to spoko, bo estakadę nad torami w Suchedniowie, trudno sobie wyobrazić.

    OdpowiedzUsuń
  8. Estakada i widok na miasto

    OdpowiedzUsuń
  9. A przejazd kolejowy Berezow

    OdpowiedzUsuń
  10. I snujące się nad miastem spaliny.

    OdpowiedzUsuń
  11. Wprowadzić zakaz dla samochodów przywrócić furmanki

    OdpowiedzUsuń
  12. Ale tylko elektryczne!

    OdpowiedzUsuń
  13. https://www.suchedniow.pl/_portals_/suchedniow/CKFiles/Zdjecia/01.JPG

    OdpowiedzUsuń
  14. To podobna koncepcja i czytelna wizualizacja jaka była w przypadku parku.To ten sam twórca?

    OdpowiedzUsuń
  15. Oby nie zrobili takich wąskich jezdni jak na ul. Stokowiec gdzie przy wymijaniu samochodami lusterko w lusterko albo jak na ul. Powstańców przy lewiatanie kałuża 5m n 2m po każdym deszczu do puki koła wybryzgaja albo słońce wysuszy. Gdzie gwarancja, odbiory techniczne i po techniczne? Kiszka.

    OdpowiedzUsuń
  16. Dlaczego to wszystko jest zawsze takie "zaciemnione"? Wszystko od d...strony pokazywane żeby nic nie było widać, tak jak pracy tego architekta od nadzoru parkowego krajobrazu :) Pełna zgoda jw.

    OdpowiedzUsuń