Do końca 2028 roku PKP Polskie Linie Kolejowe zmodernizują linię kolejową na odcinku Skarżysko-Kamienna – Tumlin. Nowoczesne perony powstaną na stacjach w Suchedniowie, Łącznej i Zagnańsku oraz przystankach w Skarżysku Zachodnim, Suchedniowie Północnym i Berezowie. PKP PLK ułatwią dostęp do pociągów osobom o ograniczonej możliwości poruszania się. W Zagnańsku i Suchedniowie wybudowane będą nowe przejścia podziemne wyposażone w windy, a w Łącznej powstanie nowa kładka dla pieszych. Zwiększy się bezpieczeństwo na 15 przejazdach kolejowo-drogowych, a przejazd przy stacji w Suchedniowie zostanie zastąpiony wiaduktem drogowym.
Spółka ogłosiła przetarg na inwestycję o szacunkowej wartości przeszło 800 mln zł netto. W ramach projektu przebudowane zostaną istniejące stacje i przystanki, a dzięki nowym torom i systemom sterowania ruchem pociągów zwiększą się możliwości kolei w województwie świętokrzyskim. To kolejny etap inwestycji na odcinku Skarżysko-Kamienna – Kielce – Kozłów.
Wykonawca, który zostanie wyłoniony w postępowaniu przetargowym, będzie miał 36 miesięcy na kompleksową modernizację linii kolejowej pomiędzy Skarżyskiem-Kamienną a Tumlinem. Kluczową częścią inwestycji będzie poprawienie dostępu do kolei poprzez modernizację istniejących stacji i przystanków.
Projekt przewiduje wymianę przeszło 62 km torów, wymianę sieci trakcyjnej i instalację nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Po zakończeniu inwestycji pociągi pasażerskie będą mogły poruszać się tym fragmentem linii kolejowej nr 8 z prędkością 120 km/h, a pociągi towarowe z prędkością 100 km/h. Dzięki budowie dodatkowych torów stacyjnych w Zagnańsku, Suchedniowie i Łącznej zwiększą się możliwości w prowadzeniu ruchu pociągów.
Zadania pn. „Opracowanie projektu wykonawczego i wykonanie robót budowlanych – odcinek LOT-A1-1 Skarżysko-Kamienna – Łączna (od km 142,820 do km 161,810)” oraz „Opracowanie projektu wykonawczego i wykonanie robót budowlanych – odcinek LOT-A1-2 Łączna (bez stacji) – Tumlin, (od km 161,810 do km 175,001)” to część projektu „Prace na linii kolejowej nr 8 na odcinku Skarżysko-Kamienna – Kielce – Kozłów”. Ubiegają się one o współfinansowanie przez Unię Europejską w ramach programu „Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej”. Całość inwestycji została wpisana do Krajowego Programu Kolejowego z datą realizacji do 2032 roku.
W czerwcu podpisały umowę na modernizację innego fragmentu linii kolejowej nr 8, na odcinku Kozłów – Sędziszów. Wykonawcy kończą przygotowania do rozpoczęcia prac budowlanych w terenie, które ruszą już w listopadzie.
(źródło: Kolejowy Portal)
Dobrze, że ciągle w niebycie jest odklejona wizja zbudowania wiaduktu nad torami.
OdpowiedzUsuń120km/h toż to szok :)
OdpowiedzUsuńW tytule mowa o tunelu, a w tekście o wiadukcie. Co w takim razie jest w planach?
OdpowiedzUsuńPrzeczytaj jeszcze raz tym razem ze zrozumieniem
UsuńZa dużo ogólników. Jeżeli zamiast przejazdu w ciągu kilku lat ma powstać wiadukt to w Suchedniowie nikt jeszcze o tym nic nie wie? Tory i perony to PKP ale wiadukty to chyba drogi i ich istniejące otoczenie.
OdpowiedzUsuńDobrze ze Donald w Brukseli kasę załatwi bo nic by nie było. Cieszmy się Suchedniowianie
OdpowiedzUsuńWiadukt po kolejowemu to przejazd pod torami.
OdpowiedzUsuńJeżeli pod torami, to spoko, bo estakadę nad torami w Suchedniowie, trudno sobie wyobrazić.
OdpowiedzUsuńEstakada i widok na miasto
OdpowiedzUsuńA przejazd kolejowy Berezow
OdpowiedzUsuńI snujące się nad miastem spaliny.
OdpowiedzUsuńWprowadzić zakaz dla samochodów przywrócić furmanki
OdpowiedzUsuńAle tylko elektryczne!
OdpowiedzUsuńhttps://www.suchedniow.pl/_portals_/suchedniow/CKFiles/Zdjecia/01.JPG
OdpowiedzUsuńTo podobna koncepcja i czytelna wizualizacja jaka była w przypadku parku.To ten sam twórca?
OdpowiedzUsuńOby nie zrobili takich wąskich jezdni jak na ul. Stokowiec gdzie przy wymijaniu samochodami lusterko w lusterko albo jak na ul. Powstańców przy lewiatanie kałuża 5m n 2m po każdym deszczu do puki koła wybryzgaja albo słońce wysuszy. Gdzie gwarancja, odbiory techniczne i po techniczne? Kiszka.
OdpowiedzUsuńKASZANA
OdpowiedzUsuńDlaczego to wszystko jest zawsze takie "zaciemnione"? Wszystko od d...strony pokazywane żeby nic nie było widać, tak jak pracy tego architekta od nadzoru parkowego krajobrazu :) Pełna zgoda jw.
OdpowiedzUsuń