sobota, 26 sierpnia 2017

Pojazdy uprzywilejowane na przejeździe

Suchedniowski przejazd kolejowy na Bugaju jest jednym z niewielu, a może jedynym na trasie Warszawa - Kraków przez który przebiega aż sześć torów. Czy to ma to wpływ na częstotliwość i długość opuszczania zapór - być może tak. Ale jedno jest pewne, przejazd jest uciążliwy zarówno dla zmotoryzowanych jak i pieszych. Pisałem już o tym.
Jest jednak inna niedogodność. W dniu dzisiejszym jechała karetka pogotowia ratunkowego, co prawda zapory były podniesione i przejechała. Gdy jednak są opuszczone, a nadjeżdża pojazd uprzywilejowany (pogotowie, policja, straż), wtedy pojawia się problem. O takim fakcie dróżnik przejazdowy powiadamia dyżurnego ruchu, ten łączy się z maszynistą pociągu, który informuje w którym dokładnie jest miejscu pociąg. W zależności od tego, dyżurny ruchu decyduje o podniesieniu zapór i przepuszczeniu pojazdu uprzywilejowanego. W tym czasie pojazd stoi, a pomoc nie nadchodzi. To jest kolejny dowód na potrzebę zmodyfikowania tego przejazdu.



1 komentarz:

  1. Niestety, kilka lat temu po potrąceniu dziecka za "za górką" przy ul. Słonecznej karetka nie została przepuszczona. Pomimo krzyków kierowcy tejże karetki.

    OdpowiedzUsuń