W dniu 01 czerwca
2016 r. została uruchomiona Infolinia Konsumencka pod nowym numerem 801 440 220.
Stowarzyszenie
Konsumentów Polskich oraz Fundacja Konsumentów uruchomili Infolinię Konsumencką
dostępną w dni powszednie w godzinach od 8.00 do 18.00.
Prawnicy udzielają
pomocy w prostych sprawach konsumenckich, gdy nie jest wymagana analiza
dokumentów. Ponadto, informują o przepisach konsumenckich oraz o instytucjach
świadczących specjalistyczne porady np. w zakresie usług telekomunikacyjnych,
energetycznych czy finansowych.
Każdy konsument, mający problem z przedsiębiorcą, może
zwrócić się po poradę prawną, dzwoniąc pod numer 801 440 220. Porady są
bezpłatne, dzwoniący ponosi jedynie koszt połączenia zgodny z taryfą swojego
operatora. Porady nie są udzielane przedsiębiorcom. Za obsługę infolinii
odpowiadają Stowarzyszenie Konsumentów Polskich i Fundacja Konsumentów. Projekt
realizowany i finansowany jest ze środków Urzędu Ochrony Konkurencji i
Konsumentów.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz