Trwa ogólnopolska
akcja UOKiK ostrzegająca konsumentów. Dotyczy
nieuczciwych praktyk rynkowych związanych z inwestowaniem oszczędności. Kampanię wsparło
już kilkudziesięciu partnerów.
Kampania społeczna
UOKiK ma na celu zwrócenie uwagi na zagrożenie nieuczciwymi praktykami
rynkowymi przy zawieraniu umów związanych z oszczędzaniem. Problem jest
poważny ― nawet bardzo ryzykowne inwestycje mogą być przedstawiane jako
bezpieczne, np. lokaty, obligacje, nieruchomości czy złoto i diamenty. Dla
konsumentów może to oznaczać znaczne straty finansowe bądź nawet całkowitą
utratę życiowych oszczędności. Kampania rozpoczęła się w lutym 2019 r.
Uważaj! To Twoje
oszczędności
UOKiK udostępnia
w związku z tym 30-sekundowy spot przeznaczony do emisji
w telewizji i radiu. Ostrzega w nim, że duży i szybki
zysk zawsze oznacza duże ryzyko. Przypomina też, aby sprawdzić ofertę, nie
spieszyć się z decyzją i nie podpisywać umowy pod presją.
Zachęcamy do
włączenia się w akcję media i instytucje. Dzięki temu będzie można
ostrzec więcej konsumentów.
Wspólne działania
Do tej pory
komunikat można było obejrzeć lub usłyszeć m.in. w telewizji, radiu,
środkach komunikacji miejskiej oraz na dworcach centralnych. Było to możliwe dzięki
uprzejmości partnerów, którzy zgodzili się na emisję na niekomercyjnych
warunkach:
w telewizji: NC+
(Canal+ Sport), Telewizja Polska (TVP1, TVP2), Telewizja PULS (TV PULS, PULS
2), TV Trwam, Viacom International Media Networks w Polsce (Comedy Central
Polska, Comedy Central Family, Paramont Channel, MTV PL);
radio: Polskie
Radio Pomorza i Kujaw PIK, Polskie Radio Koszalin, Polskie Radio Lublin,
Polskie Radio SA, Polskie Radio Białystok, Radio Katowice, Radio Kielce, Radio
Maryja, Radio Olsztyn, Radio Opole, Radio Poznań, Radio Zachód, Radio Nadzieja,
RMF FM;
na ekranach LCD
oraz w Internecie: MPK Kielce, MPK Kraków, MPK Wrocław, MZK Gorzów, MZK
Toruń, MZK Zielona Góra, Poczta Polska, Polskie Koleje Państwowe S.A.,
WPROST.PL, Zarząd Transportu Miejskiego w Rzeszowie.
W kampanię włączyły
się także samorządy i lokalne media.
(źródło: Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz