Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wydał decyzję dotyczącą Logihub – dystrybutora suplementu diety Green Magma, który miał sprzyjać odchudzaniu. Urząd zakwestionował reklamy tego środka spożywczego, pojawiające się w prasie, telewizji i internecie od 2015 roku. Zastrzeżenia wzbudziły m.in.:
1. Niekończąca się promocja.
Green Magma była reklamowany hasłami, które sugerowały, że konsument może kupić
suplement po atrakcyjnej cenie tylko w danym momencie. Tymczasem, jak
ustalił urząd,Green Magma nigdy nie był
oferowany po tak wysokich cenach, a rzekoma promocja trwała nieprzerwanie
od sierpnia 2015. Przykładowe hasła: „Promocja kończy się
dzisiaj”, „Taka okazja więcej się nie powtórzy”, „Normalna cena skutecznej
kuracji odchudzającej Green Magma to aż 500 zł”, „Dzisiaj z uwagi na
ofertę specjalną producenta zakupisz ją za jedyne 99 zł”.
- Ceny nie mogą być fikcją,
a obniżki nie mogą być sztucznie wykreowane. Takie działanie służy tylko
zwabieniu konsumenta, żeby szybko kupił produkt. Nieuczciwą praktyką rynkową
jest twierdzenie, że coś będzie dostępne w promocji tylko przez pewien
czas, jeśli jest to niezgodne z prawdą – mówi Marek
Niechciał, prezes UOKiK.
2.Wyjątkowy produkt.
W reklamach Green Magma pojawiały się hasła, które mogą sugerować
szczególne właściwości tego suplementu. Jak się okazało, nie są poparte żadnymi
badaniami. Przykładowe hasła: „Działa już po 3 dniach”, „Zrzucisz nawet 20
kilogramów”, „W Stanach Zjednoczonych Green Magma stosowana jest przez ponad
50% odchudzających się kobiet”.
- Zapewnienia o działaniu
suplementów diety, ich popularności, powinny być rzetelne i prawdziwe.
Konsument ufa reklamie i mógłby nie kupić Green Magmy, gdyby przekaz
zawierał inne informacje – uważa Marek Niechciał.
Logihub zobowiązał się do
zmiany praktyk, dlatego uniknął kary fiansowej. Przedsiębiorca
nie będzie używał w reklamach haseł, które wzbudziły wątpliwości urzędu.
Poza tym odda konsumentom połowę ceny
tego suplementu niezależnie od daty zakupu. Wyślij
wiadomość i skan paragonu na adres dytrybutora: reklamacje@bezkilogramow.pl. Wszystkie
zakwestionowane praktyki opisane są w decyzji prezesa UOKiK. Czym są
suplemety diety? Czytaj w poradniku urzędu.
Dodatkowe informacje dla
konsumentów:
Tel. 801 440 220 lub 22 290 89 16 – infolinia konsumencka,
płatna wg stawek operatora
E-mail: porady@dlakonsumentow.pl
Rzecznicy konsumentów – w Twoim mieście
lub powiecie
(Źródło: Urząd Ochrony
Konkurencji i Konsumentów)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz