sobota, 19 września 2015

Wieczór autorski Tomasza Piwko


W piątkowy wieczór, 4 września w sandomierskim Ratuszu odbyło się spotkanie autorskie z Tomaszem Stanisławem Piwko, stanowiące premierę wydawniczą tomiku poetyckiego "Lepszy".
Poeta opowiadał o swojej poetyce oraz źródłach inspiracji. - Jestem autorem tego tomiku, sam wszystko napisałem, lecz nie wszystko sam przeżyłem. Jestem autorem, a może nawet czasami poetą. Poetą, bo ponoć poeci niosą przesłanie. Mam nadzieję, że to, co piszę, może kogoś wzruszyć, zastanowić, pobudzić do refleksji, nawiązać jakiś dialog. Te wiersze nieraz są mądrzejsze ode mnie - mówił o swojej twórczości poetyckiej Tomasz Stanisław Piwko. -Inspirują mnie przede wszystkim sytuacje, sytuacje życiowe. Uważam, że trzeba być blisko życia, blisko przeżyć ludzkich, nastrojów, emocji, zdarzeń, wydarzeń, przerażeń i różnych takich historii... W ostatnim tomiku zostało to mocno zaakcentowane - dodał, opowiadając o swoim najnowszym tomiku pt. "Lepszy".
Uzupełnieniem rozmowy z poetą, które poprowadziła dr hab. Elżbieta M. Kur, były występy muzyczne artystów z Wiednia - Ayako Ono (fortepian) oraz Tomasza Piętaka (baryton). W ich repertuarze były m.in. pieśni Mieczysława Karłowicza i Fryderyka Chopina.
Tomasz Stanisław Piwko - debiutował tomikiem poezji "Lepiej" w 2012 r. Poeta konserwator. Mieszka w Suchedniowie. Absolwent Akademii Teologii Katolickiej w Warszawie. Studia na Wydziale Sztuk Pięknych UMK w Toruniu. Zawodowo związany z sektorem finansów i bankowości.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz