Babciu! Dziadku! Uważajcie na zaproszenia na bezpłatne badania. Bądźcie czujni, gdy odbieracie telefon z gazowni, elektrowni,
telekomunikacji, a konsultant twierdzi, że ma lepszą ofertę. Macie prawo do bezpłatnej pomocy prawnej, gdy podpiszecie niekorzystną
umowę.
Babciu i dziadku – z okazji Waszego święta -
przygotowaliśmy porady dotyczące
zawierania umów z akwizytorem. Wnuczku – przeczytaj je, a dowiesz
się, jak możesz pomóc najbliższym.
Odbierasz telefon od pana z elektrowni lub
telekomunikacji z rzekomo tańszą ofertą? Przedstawiciel gazowni odwiedza
Cię w domu, bo chce wymienić liczniki? Twierdzi, że chce przedłużyć umowę?
Uważaj, bo możesz zmienić sprzedawcę tych usług i płacić więcej.
Nie podawaj w takich sytuacjach swoich danych,
takich jak imię i nazwisko, numer dowodu. Twój operator czy sprzedawca
prądu je ma. Może się zdarzyć, że przedstawiciel będzie chciał wyłudzić twój podpis
pod pretekstem potwierdzenia wizyty. Jeżeli konsultant mówi szybko, nie
odpowiada na pytania, jaką firmę reprezentuje, nie kontynuuj rozmowy. Odłóż
słuchawkę.
Nie podpisuj żadnych dokumentów – zawsze wcześniej
skonsultuj je z rodziną, czy sąsiadami.
Jesteś w sanatorium i idziesz na pokaz, na
którym sprzedaje się naczynia, materace, urządzenia paramedyczne? Nie ulegaj
presji i namowom, aby coś kupić. Jeżeli już to zrobiłeś, to pamiętaj, że
masz 14 dni na to, aby odstąpić od takiej umowy, co oznacza, że rezygnujesz
z zakupów. Bez kosztów.
Korzystaj z bezpłatnej pomocy. Zadzwoń do
rzecznika konsumentów w swoim mieście lub powiecie i umów się na
wizytę. Porady udzielane są też pod nr. tel 801 440 220 lub
22 290 89 16. Napisz na: porady@dlakonsumentow.pl.
Jeżeli zostałeś oszukany, zgłoś sprawę policji.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz