Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów informuje, że otrzymuje
skargi od konsumentów na działania dwóch sklepów internetowych:
www.mojezakupy.net oraz www.enbutique.com. W związku z podejrzeniem
popełnienia przestępstwa, Prezes UOKIK złożył zawiadomienie do
Prokuratury.
Konsumenci są zachęcani do zakupu towarów dużymi
promocjami lub obniżkami cen. Jednak, jak wynika z sygnałów docierających
do UOKiK oraz informacji pozyskanych z internetu, zakupione towary nigdy nie
trafiają do nabywców, zaś w przypadku odstąpienia od umowy -
konsumenci nie otrzymują zwrotu poniesionych kosztów.
- Przeanalizowane przez nas skargi sugerują, że mogło
dojść do popełnienia przestępstwa. O procederze zawiadomiliśmy organy
ścigania, a konsumentów informujemy o podjętych działaniach- wyjaśnia Marek Niechciał, prezes UOKiK.
Urząd złożył w tej sprawie zawiadomienie do
Prokuratury Rejonowej Warszawa-Ochota. Zawsze w sytuacji podejrzenia
oszustwa poszkodowane osoby powinny jak najszybciej zawiadomić Policję lub
Prokuraturę.
Jednocześnie UOKiK przypomina, że jeśli konsument nie
otrzymał towaru ani zwrotu środków, a płacił kartą, może odzyskać
pieniądze dzięki tzw. procedurze
chargeback.
W tym celu musi złożyć reklamację do banku. Następnie
dokumenty są przekazywane do odpowiedniego centrum rozliczeniowego, które
kontaktuje się w tej sprawie ze sprzedawcą. Cała procedura przebiega bez
konieczności czynnego udziału konsumenta. Jeśli żądanie klienta jest zasadne,
otrzymuje zwrot wszystkich utraconych środków na konto.
Konsument, którzy potrzebuje porady prawnej może
zadzwonić na Infolinię Konsumencką - 801 440 220 lub 22 290 89 16, napisać
mailowo na porady@dlakonsumentow.pl,
a także skorzystać z pomocy rzecznika
konsumentów.
(Źródło: UOKiK)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz