Spółka Smak i Zdrowie (dawniej Philipiak Polska) dzwoniła do
konsumentów, mimo że się na to nie zgodzili. Urząd nałożył za to karę finansową. Przedsiębiorco - zgodę klienta musisz mieć zanim do niego zadzwonisz.
Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pisały osoby, które
skarżyły się na niechciane telefony z zaproszeniami na pokazy naczyń do
gotowania marki Philipiak. Skargi dały podstawę do wszczęcia postępowania.
Efektem tych działań jest najnowsza decyzja UOKiK, która dotyczy spółki Smak i Zdrowie
z Warszawy, wcześniej działającej pod nazwą Philipiak Polska. Urząd
ustalił, że zlecała ona innej firmie, aby w jej imieniu dzwoniła do
konsumentów i zapraszała na pokazy naczyń do gotowania.
Jednak nie miała na to ich zgody.
Prezes UOKiK uznał, że spółka Smak i Zdrowie (dawniej Philipiak
Polska) naruszyła zbiorowe interesy konsumentów i nałożył karę finansową
ponad 35 tys. zł (35 388 zł). Decyzja nie jest
prawomocna.
Przypominamy, że każdy przedsiębiorca, który
dzwoni do konsumenta w celach marketingu bezpośredniego lub zleca to innej
firmie, powinien mieć na to jego wyraźną
zgodę. Wynika to z art. 172 Prawa telekomunikacyjnego. Nie
można o nią pytać na początku rozmowy. Zgodnie z prawem, trzeba
wcześniej uzyskać zgodę klienta na taki kontakt. Konsument powinien wiedzieć
komu, w jakim celu i w jakim zakresie jej udziela.
To już kolejna decyzja prezesa UOKiK dotycząca naruszenia art. 172 Pt. Pod
koniec 2018 r. prezes UOKiK stwierdził, że spółka ACS Medica ze Śremu dzwoniła do
konsumentów bez ich zgody.
(źródło: Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów)
Telefony z zaproszeniami były powodem mojej rezygnacji z telefonu stacjonarnego, doprowadzały mnie do szału. Ta ich nachalna, bezczelna uprzejmość była nie do zniesienia.
OdpowiedzUsuńja odkładam słuchawkę bez rozłączania, niech sobie gada:)
Usuń