W piątek, 6 października w urzędzie wojewódzkim przedstawiciele PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. podpisali umowę z wykonawcą, na wykonanie projektu modernizacji 118 kilometrów linii kolejowej na odcinku Skarżysko-Kamienna –
Kielce – Kozłów. Gospodarzem spotkania był wicewojewoda Andrzej Bętkowski.
Umowę na opracowanie
dokumentacji projektowej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego za blisko 14 mln
zł PKP S.A. zawarły z konsorcjum firm. Prace budowlane zaplanowano na lata
2020-2022. Modernizacja zwiększy możliwości przewozów kolejowych. Podróżni
skorzystają z nowych, lepiej wyposażonych peronów, a dzięki podniesieniu
prędkości skróci się czas podróży. Poza linią kolejową, prace obejmą także sieć
trakcyjną. Po zakończeniu inwestycji pociągi pasażerskie pojadą z prędkością do
120 km/h, a towarowe do 100 km/h. Skróci się czas przejazdu pociągów ze
Skarżyska-Kamiennej do Kozłowa (o ok. 20 minut) oraz w relacjach
dalekobieżnych: do Krakowa i Warszawy.
Z pewnością niemałą rolę w doprowadzeniu do podpisania tej umowy odegrała poseł Maria Zuba, która była również przy jej podpisaniu. - Przez 12 lat pełnienia mandatu Posła RP, czyniłam starania o remont linii kolejowej nr 8, a zwłaszcza uwzględnienia w nim aspektów naszego miasta. Z przyjemnością informuję mieszkańców Suchedniowa, że w zakres prac tej inwestycji została włączona likwidacja przejazdu na Bugaju. Do lutego 2018 roku, w pierwszej kolejności będą przygotowane parametry odnośnie projektu ulicy Stokowiec i zjazdu z ulicy Langiewicza - powiedziała poseł Zuba, po wczorajszym spotkaniu w urzędzie wojewódzkim.
Tak więc, jesteśmy coraz bliżej zrealizowania marzeń i życzeń, nie tylko suchedniowian, ale wszystkich podróżujących tą drogą z przejazdem na Bugaju.
Może by pani poseł zainterweniowała w sprawie krzyżówki na E7.
OdpowiedzUsuńOstatnia chwila!
OdpowiedzUsuńby zaplanować i zrealizować kilka bardzo ważnych inwestycji dla mieszkańców Suchedniowa. Koniecznie należy dążyć do likwidacji przejazdu kolejowego na Stokowcu, a drogę do Rejowa wykonać po zachodniej stronie linii kolejowej Warszawa-Kraków. Nowa droga miałaby długość ok. 1,6 km i umożliwiłaby także bezpieczny i bezkolizyjny dojazd do domów w północnej części Suchedniowa (między torami, a rzeką Kamionką). Koniecznie należy przystąpić do rozmów dot. wykonania bezkolizyjnego przejazdu przez tory w południowej części Suchedniowa. Istniejąca infrastruktura kolejowa i uwarunkowania terenowe na Krzyżce (bardzo wysoki nasyp i przejazd pod torami) dają możliwość wytyczenia i poprowadzenia nowego i bezkolizyjnego przebiegu drogi wojewódzkiej 751 (Suchedniów – Krzyżka – Michniów - Ostrowiec Świętokrzyski). Tak więc planowane modernizacja linii kolejowej Warszawa-Kraków jest najlepszą okazją do rozwiązania wielu problemów komunikacyjnych w Suchedniowie!
Moim zdaniem, Polskie Linie Kolejowe powinny być zainteresowane ww. koncepcjami.