Czy mogę reklamować towar kupiony w
obniżonej cenie? Co zrobić, jeśli cena przy kasie okaże się wyższa niż na
metce? Jak zrezygnować z zakupów w zagranicznym sklepie internetowym? Przed
Czarnym Piątkiem przeczytaj porady UOKiK oraz Europejskiego Centrum Konsumenckiego
dla kupujących na wyprzedażach i promocjach
Czarny Piątek (ang. Black Friday) to amerykańska tradycja.
Obchodzony jest następnego dnia po Święcie Dziękczynienia i od niego rozpoczyna
się sezon świątecznych zakupów. Tego dnia sklepy zachęcają obniżkami cen.
Również w Polsce wiele znanych marek przygotowuje w tym czasie specjalne
oferty. Możemy spodziewać się promocji głównie w sklepach z elektroniką oraz
odzieżowych. W tym roku Czarny Piątek przypada 25 listopada.
· prawdziwej informacji o wysokości obniżki. Organizowanie promocji przez sztuczne podwyższanie ceny wyjściowej
i następnie jej obniżanie do poziomu zbliżonego do regularnej to niezgodna z
prawem nieuczciwa praktyka rynkowa. Pytaj, sprawdzaj (np. w intrenecie),
ile zniżki sprzedawca ci oferuje i oceń, czy promocja jest naprawdę atrakcyjna.
· zakupu towaru w korzystniejszej
cenie. Wyższa należność przy kasie niż na metce czy na półce? Możesz
kupić produkt w niższej cenie.
· zwrotu zakupów internetowych
bez podania przyczyny w ciągu 14 dni.
Wystarczy, że przekażesz sprzedawcy wypełnione oświadczenie o odstąpieniu od
umowy. Powinien on oddać ci cenę towaru i koszty przesyłki. Pamiętaj:
jeżeli kupowałeś w sklepie stacjonarnym, możliwość zwrotu
pełnowartościowego towaru zależy od dobrej woli sprzedawcy - to on ustala zasady.
· reklamacji wadliwego towaru – także pochodzącego z promocji. Jeżeli
towar ma wadę, złóż reklamacje u sprzedawcy. Możesz to zrobić w ciągu 2 lat. Zażądaj
naprawy lub wymiany towaru, obniżenia ceny lub - jeśli wada jest istotna – masz
prawo odstąpić od umowy. Skorzystaj z formularzy dostępnych na
stronie UOKiK.
· Szukasz ofert za granicą? Sprawdź, czy sklep wysyła
towar do twojego kraju i jakie są koszty związane z jego dostarczeniem.
Przedsiębiorca może odmówić ci wysyłki tylko w uzasadnionych wypadkach.
· Korzystaj z bezpłatnej pomocy dla konsumentów: zadzwoń
lub napisz: infolinia 801 440 220, adres porady@dlakonsumentow.pl. Wsparcia
udzielają też Rzecznicy Konsumentów i Inspekcja Handlowa. W przypadku zakupów od
przedsiębiorcy z innego kraju UE pomocy szukaj w Europejskim Centrum Konsumenckim należącym do ECC-Net.
(źródło: UOKiK)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz