Konkurs im. Jana Gajzlera. |
I. W
kalendarz uroczystości i imprez szkolnych już dawno wkomponował się Konkurs Recytatorski im. Jana Gajzlera.
4 kwietnia 2014r. odbyła się już XII edycja konkursu. W każdym roku naszemu
przedsięwzięciu patronuje inny motyw przewodni zaczerpnięty z utworów Jana
Gajzlera. Celem spotkania jest propagowanie twórczości pisarza, który miał
związek z
Suchedniowem. Rokrocznie gościmy utalentowanych i
wrażliwych na piękno słowa uczniów. Młodzież prezentuje własne interpretacje
utworów Jana Gajzlera, a także innych poetów. Na uroczystość przybywają
przedstawiciele z zaprzyjaźnionych szkół z Suchedniowa, Ostojowa, Łącznej,
Skarżyska-Kamiennej, Skarżyska Kościelnego. Konkurs odbywa się w dwóch kategoriach: szkoły podstawowe oraz
gimnazja i szkoły ponadgimnazjalne. Występy miłośników
poezji Jana Gajzlera ocenia jury. Skład komisji oceniającej uczestników zmienia
się wraz z kolejną edycją. Do 2012 roku głównym koordynatorem przedsięwzięcia
była p. Lidia Pikulska. Przy organizacji współpracowało wiele osób m.in. Renata
Kuszewska, Maciej Brzoza, Justyna Prusek, Andrzej Janiec, Zdzisław Wojnarski, Maciej
Obarski.
II. W gimnazjum corocznie odbywa się konkurs wiedzy o kulturze krajów anglojęzycznych. Co roku zmienia się przewodni temat konkursu. Zeszłoroczna edycja konkursu dotyczyła geografii i gospodarki Stanów Zjednoczonych. W poprzednich latach uczestnicy odpowiadali na pytania dotyczące geografii i kultury Australii i Nowej Zelandii, wykazali się wiedzą dotyczącą atrakcji kulturalnych i turystycznych Londynu, a także sprawdzili swoje wiadomości o kulturze, geografii i ekonomii Wielkiej Brytanii i Kanady. Wiedza wykracza poza poziom i program nauczany na poziomie gimnazjalnym, a młodzież, aby wziąć udział w konkursie, musi poradzić sobie często ze specyficznym słownictwem w języku angielskim. Nauczyciele języka angielskiego przygotowując bowiem pytania konkursowe korzystają ze źródeł napisanych językiem zaawansowanym, m.in. z Internetu oraz z materiałów dodatkowych publikowanych przez wydawnictwa edukacyjne, szczególnie wydawnictwo Macmillan. Rokrocznie w konkursie bierze udział ok. 30 uczestników, głównie z klas starszych. Zatem łącznie w ciągu 11 lat w konkursie uczestniczyło 320 uczniów. Oprócz wysokich ocen szkolnych, które można zdobyć za uzyskanie odpowiedniej liczby punktów, z pewnością chętnych przyciągają nagrody rzeczowe, ponieważ każdy uczestnik otrzymuje nagrodę – pamiątkę. Są to zwykle słowniki, książki do nauki języka angielskiego wraz z płytami CD, książki znanych pisarzy brytyjskich lub amerykańskich w uproszczonej wersji, a także przybory szkolne lub gadżety. Nagrody fundowane są przez wydawnictwo Macmillan, z którym nasza szkoła współpracuje od wielu lat.
III. W tradycję naszego gimnazjum wpisał się Szkolny Konkurs Humanistyczny. Pierwsza edycja odbyła się w roku szkolnym 2004/2005. Uczniowie chętnie uczestniczą w konkursie, chcąc sprawdzić swoje umiejętności z takich przedmiotów jak: język polski, historia i wiedza o społeczeństwie. Formułą konkursu jest test, opracowywany przez Macieja Brzozę i Iwonę Berlińską. Celem konkursu jest promocja uzdolnionej humanistycznie młodzieży, popularyzacja literatury, sztuki i kultury języka polskiego oraz rozwijanie zainteresowań i kompetencji
osobistych uczniów. Konkurs jest chętnie
wykorzystywany przez nauczycieli, jako instrument motywujący uczniów do
rozwijania samodzielności, twórczego myślenia, samodyscypliny oraz podejmowania
intelektualnych wyzwań. Pozwala również diagnozować potencjał i zaangażowanie uczniów
jak również odkrywać ich uzdolnienia i talenty. (info Gimnazjum).
II. W gimnazjum corocznie odbywa się konkurs wiedzy o kulturze krajów anglojęzycznych. Co roku zmienia się przewodni temat konkursu. Zeszłoroczna edycja konkursu dotyczyła geografii i gospodarki Stanów Zjednoczonych. W poprzednich latach uczestnicy odpowiadali na pytania dotyczące geografii i kultury Australii i Nowej Zelandii, wykazali się wiedzą dotyczącą atrakcji kulturalnych i turystycznych Londynu, a także sprawdzili swoje wiadomości o kulturze, geografii i ekonomii Wielkiej Brytanii i Kanady. Wiedza wykracza poza poziom i program nauczany na poziomie gimnazjalnym, a młodzież, aby wziąć udział w konkursie, musi poradzić sobie często ze specyficznym słownictwem w języku angielskim. Nauczyciele języka angielskiego przygotowując bowiem pytania konkursowe korzystają ze źródeł napisanych językiem zaawansowanym, m.in. z Internetu oraz z materiałów dodatkowych publikowanych przez wydawnictwa edukacyjne, szczególnie wydawnictwo Macmillan. Rokrocznie w konkursie bierze udział ok. 30 uczestników, głównie z klas starszych. Zatem łącznie w ciągu 11 lat w konkursie uczestniczyło 320 uczniów. Oprócz wysokich ocen szkolnych, które można zdobyć za uzyskanie odpowiedniej liczby punktów, z pewnością chętnych przyciągają nagrody rzeczowe, ponieważ każdy uczestnik otrzymuje nagrodę – pamiątkę. Są to zwykle słowniki, książki do nauki języka angielskiego wraz z płytami CD, książki znanych pisarzy brytyjskich lub amerykańskich w uproszczonej wersji, a także przybory szkolne lub gadżety. Nagrody fundowane są przez wydawnictwo Macmillan, z którym nasza szkoła współpracuje od wielu lat.
III. W tradycję naszego gimnazjum wpisał się Szkolny Konkurs Humanistyczny. Pierwsza edycja odbyła się w roku szkolnym 2004/2005. Uczniowie chętnie uczestniczą w konkursie, chcąc sprawdzić swoje umiejętności z takich przedmiotów jak: język polski, historia i wiedza o społeczeństwie. Formułą konkursu jest test, opracowywany przez Macieja Brzozę i Iwonę Berlińską. Celem konkursu jest promocja uzdolnionej humanistycznie młodzieży, popularyzacja literatury, sztuki i kultury języka polskiego oraz rozwijanie zainteresowań i kompetencji
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz