Spółka Topmed Plus
wprowadzała konsumentów w błąd sugerując, że kupują na pokazach zestawy
produktów z dużym rabatem. Prezes UOKiK Tomasz
Chróstny nakazał natychmiast zaniechać nieuczciwej praktyki, ponadto nałożył na
spółkę karę w wysokości 614 tys. zł.
Prezes Urzędu
Ochrony Konkurencji i Konsumentów Tomasz Chróstny wydał decyzję wobec Topmed
Plus sp. z o.o. sp. k. z Poznania. Sprzedaje ona na pokazach handlowych zestawy
produktów, w skład których wchodzą np. maty masujące, materace, wyciskarki do
soków czy garnki. Jej klientami są głównie seniorzy. Zarzut dotyczył
sugerowania konsumentom, że kupują po promocyjnych cenach, podczas gdy była to
standardowa oferta Topmed Plus wynikająca ze stosowanego cennika. Przykładowo w
umowie jako cenę wyjściową zestawu firma podawała 7990 zł, a jako cenę po
uzyskaniu upustu – 2790 zł. Dokładnie tyle samo widniało w cenniku, ale klient
wierzył, że „zaoszczędził” 5200 zł. Z analizy ponad setki umów sprzedaży
wynika, że rzekome „rabaty” wahały się od 800 do nawet 30 400 zł.
Pokazy handlowe – rady dla seniorów
Ostrożnie podchodź do zaproszeń na bezpłatne wykłady czy badania. Ustal,
czy nie są połączone ze sprzedażą.
Uważaj na „promocje”. Zastanów się, czy oferta na pewno jest atrakcyjna –
porównaj ją z prezentowanymi przez innych przedsiębiorców, w tym w internecie.
Upewnij się, czy „wygrana” lub „prezent” na pewno są darmowe.
Nie podejmuj decyzji pod presją czasu.
Uważnie przeczytaj umowę i załączniki do niej, weź kopie dokumentów.
Nie bierz pożyczki na zakup sprzętu na pokazie.
Nie udostępniaj nikomu dowodu osobistego.
Na odstąpienie od umowy zawartej na pokazie masz 14 dni.
W razie problemów szukaj pomocy u rzecznika konsumentów.
(źródło: UOKiK)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz