sobota, 11 listopada 2017

W jakim kierunku ma "iść" Suchedniów (8)

Ostojów.
Wykonaliśmy więc pierwszy krok w promocji. Czas na działania operacyjne, czyli budowa witaczy (pisałem już na ten temat) na wjazdach do Suchedniowa. Zawsze ktoś zwróci na nie uwagę. Zainteresuje się i zacznie szukać informacji o Suchedniowie w internecie. I dla takich osób na stronie internetowej Urzędu Miasta i Gminy powinna być zakładka, gdzie pokazujemy wizualizację miasteczka, jak wygląda i jak będzie wyglądało.
Ponadto robimy banery, szyldy, odpowiednie ulotki, które będą ściągać potencjalnych inwestorów, którzy będą chcieli tu żyć i pracować, a więc zakładać firmy z serwis biznesu. Dawniej Suchedniów się zaludniał i rozbudowywał, bo miał huty żelaza, fryszerki, a później fabryki - podkład pod miasteczko przemysłowe. Trwało to od czasów Staszica do Starkego i FUT. Wtedy Suchedniów miał potencjał w tamtym kierunku. Teraz trzeba pokazać ten nowy kierunek. Trzeba zaplanować całą strategię komunikacji, co wcale nie jest proste, ale jest to do zrobienia.
Suchedniów w ramach promocji już teraz powinien mieć osobę, która będzie odpowiadała za spis wszystkich nieruchomości do sprzedania, z ich opisem i zdjęciami umieszczonymi na wspomnianej stronie internetowej UMiG. Układa się to w logiczną ciągłość - właściciel firmy przejeżdżając S-7 zainteresował się witaczem promującym Suchedniów. W swoim domu wchodzi na stronę UMiG i w odpowiedniej zakładce czerpie informacje - jak to miasteczko wygląda, w jakiem kierunku zmierza. W kolejnej zakładce powinien mieć do wyboru nieruchomości do kupienia. To jest zadanie Miasta, które ma ułatwić szukanie informacji, ma pokazać ofertę zawierającą wszystkie dane. Czyli potencjalny nabywca w jednym miejscu ma znaleźć wszystko jak na dłoni, trzeba maksymalnie ułatwić osiedlanie się ludziom w Suchedniowie.
Ponadto Miasto powinno mieć swojego architekta, ewentualnie korzystać z takich usług, aby uniknąć tego chaosu architektonicznego, który nie pozwoli na stawianie "pięknych" obiektów w centrum miasta. Musi być miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego, aby w mieście były pewne reguły - jeżeli chcesz zainwestować to proszę bardzo, ale np. dach musi być dwuspadowy, elewacja taka i taka. Tak dbają o swoje miasteczka chociażby w Szwajcarii czy w Niemczech. Dlaczego nie wprowadzić tego w Suchedniowie? Ludzie jak zobaczą coś ładnego, to się do tego dostosują, nie trzeba będzie ich do tego zmuszać, tylko trzeba im to pokazać.

2 komentarze:

  1. Dużo racji i szczególnie popieram w kwestii planu zagospodarowania przestrzennego i wprowadzenia architektonicznego ładu a także spisu nieruchomości na sprzedaż. Ja jedynie postulowałbym poszerzenie tej koncepcji o firmy internetowe(sklepy, usługi internetowe wszelkiego rodzaju) internetowa usługowa handlowa Świętokrzyska Silicon Valley to było dopiero coś co przyciąga - po co ograniczać się tylko do obsługi biznesu? Pozdrawiam Autora ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Generalnie tak, ale:
    1.Władze Miasta Suchedniów powinny już dziś dbać o dobre relacje z lokalnymi firmami i mieszkańcami.
    2.Przedsiębiorcy, którzy prowadzą firmy w Suchedniowie mogą dostarczyć bardzo dużo cennych informacji, które mogą być pomocne w osiągnięciu celu. Dlatego należy zadbać o stałe kontakty Władz Miasta z przedsiębiorcami.
    3.Suchedniów miał i niewątpliwie ma w mieszkańcach niewykorzystany potencjał. Mam tu na myśli te osoby, które chętnie podzielą się swoją wiedzą - często bezcenną, gdyż oprócz wiedzy merytorycznej mają jeszcze emocjonalny związek z Suchedniowem. Dobrym przykładem może być Pan Mieczysław Kubala, który od kilkudziesięciu lat ma plany zagospodarowania przestrzennego, które moim zdaniem idealnie wpisują się w koncepcję miasta przyjaznego dla mieszkańców, turystów (szczególnie weekendowych) i małych firm.
    4.Ze względu na brak „Miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta” mamy chaos architektoniczny, który wynika z faktu, że od lat budowane są budynki, które nigdy nie powinny przejść procedury związanej z uzyskaniem pozwolenia na budowę.
    5. Wprawdzie tworzone są miejscowe i wycinkowe plany zagospodarowania przestrzennego, które jednak nie uwzględniają potrzeb dla szerszej perspektywy rozwoju miasta.
    6.„Miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego miasta” stanowi podstawę do planowania przestrzennego i jest opracowaniem obejmującym teren całego miasta lub gminy.
    7.Posiadanie „Miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta” powinno warunkować wykonanie bardziej szczegółowych planów i opracowań dla wybranych rejonów miasta lub działek.
    7.Nie można liczyć, że architekt lub projektant wyłoniony w postępowaniu przetargowym (z kryterium - „najniższa cena”) wykona dzieło, które poza niezbędnym minimum, będzie miało wartość dodaną.

    OdpowiedzUsuń