piątek, 30 lipca 2021

BĘDZIE PRZEBUDOWA PRZEJŚCIA DLA PIESZYCH NA BUGAJU

Blisko 900 tys. zł dofinansowania pozyskał powiat skarżyski na poprawę bezpieczeństwa pieszych z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. Oznacza to, że wszystkie złożone przez samorząd powiatowy wnioski zostały pozytywnie rozpatrzone uzyskując wnioskowane wsparcie. Pozyskane środki pozwolą wybudować i przebudować łącznie sześć przejść dla pieszych na drogach powiatowych usytuowanych w gminach Skarżysko-Kamienna, Bliżyn i Skarżysko Kościelne.
Powiat skarżyski w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg w naborze na 2021 rok złożył łącznie 6 wniosków mających na celu poprawę bezpieczeństwa ruchu pieszych w obszarze oddziaływania przejść dla pieszych. Z opublikowanej, przez Świętokrzyski Urząd Wojewódzki w Kielcach, oficjalnej listy dofinansowanych zadań wynika, że wszystkie wnioski powiatu skarżyskiego otrzymają wsparcie finansowe.
- To bardzo dobra wiadomość dla naszego powiatu. W ramach złożonych wniosków ubiegaliśmy się o blisko 900 tys. dofinansowania i takie pieniądze zostały nam przyznane. W złożonych wnioskach uwzględniliśmy te przejścia dla pieszych na drogach powiatowych, które w naszej ocenie wymagają najpilniejszego przebudowania po to, aby zwiększyć bezpieczeństwo w ruchu drogowym mieszkańców naszego powiatu. Dofinansowanie z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg umożliwi nam wykonanie przebudowy i budowy łącznie sześciu przejść – mówi starosta Artur Berus. - Dwa wnioski uwzględniają przejścia usytuowane na terenie gminy Bliżyn, dwa - na terenie gminy Skarżysko Kościelne, jeden dotyczy przejścia w gminie Suchedniów oraz jeden w Skarżysku-Kamiennej – dodaje starosta.
Dofinansowanie przebudowy przejścia dla pieszych ul. Bugaj w Suchedniowie:
wartość zadania – 214 600 zł
dofinansowanie - 171 000 zł
wkład własny - 42 920 zł
Wszystkie dofinansowanie zadania są zadaniami jednorocznymi i powinny zostać zrealizowane do końca bieżącego roku.

69 komentarzy:

  1. Bardzo fajnie i szczerze cieszę się. Zastanawia mnie tylko kwota 214 600 zł za koszt przebudowy jednego przejścia? Ciekawa jestem co obejmuje pojęcie wybudowania/przebudowania przejścia dla pieszych. Ta kwota jak dla mnie jest z kosmosu, już można przełknąć ten wkład własny 42 920 zł za całość, ale co z pozostałą kwotą 170 000 zł? za takie pieniądze można przecież wybudować przyzwoity domek jednorodzinny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Realizacja zysku musi być szybka.

      Usuń
  2. przy takiej poważnej przebudowie i znając poprzednie inwestycje drogowe naszego burmistrza to jest duże prawdopodobieństwo, że zamkną ulicę na 3 miesiące!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W rzeczy samej.Zapewne realizacja zostanie powierzona znanej wszystkim mieszkańcom firmie.

      Usuń
    2. No widzisz, już się zesrałeś na burmistrza a to droga powiatowa jest, i powiat będzie inwestorem. Nawet kilku zdań nie potrafisz z komentowanego artykułu przeczytać ze zrozumieniem a wypowiadasz się o kompetencjach innych ludzi.

      Usuń
    3. Droga powiatowa ale biegnie przez Suchedniów a ktoś tym miastem zarządza

      Usuń
    4. Wydaje się,że autor niekulturalnego,prymitywnego wpisu(30 lipca 20.49)powinien wiedzieć,że swoją wypowiedzią,sam dokonuje defekacji na swoje"kompetentne środowisko",dając przy tym świadectwo o nim i o sobie.

      Usuń
    5. Defekację oraz kulturę na poziom dna ocena pokazują osoby które potrafią tylko pluć na burmistrza i obrażać wyborców którzy ośmielili się na niego zagłosować. Poza tym wypisywanie kompletnych durnot tylko po to, żeby dokopać burmistrzowi chociaż nie ma z daną sprawą nic wspólnego to nie jest żadna kultura. Burmistrza można "oskarżać" o wiele rzeczy ale przydałoby się jeszcze wiedzieć za co jest odpowiedzialny. Kulturalnie to można rozmawiać z osobami które mają jakieś argumenty i chociaż minimalną wiedzę na temat, na który się wypowiadają.
      Jak się nie wie jaki jest podział kompetencji między gminą, powiatem, województwem to się najpierw należy dokształcić. Ten czas który poświęcacie na wylewanie łajna na burmistrza spokojnie by na to wystarczył, ale do tego trzeba mieć trochę inteligencji.
      Droga powiatowa biegnie przez Suchedniów i to powiat nią zarządza: naprawia, sprząta, dba o zieleń, odśnieża, wydaje wszelkiego rodzaju pozwolenia - nie burmistrz. Jak się nie podoba to napiszcie petycje do Sejmu o zmianę prawa. To samo tyczy się drogi 751. To ŚZDW zarządza drogą. I to nieszczęsne betonowe rondo to nie pomysł burmistrza tylko projekt przebudowy drogi który powstał dla inwersora - czyli ŚZDW - w 2016r. Drugie rondo u zbiegu Mickiewicza i Bodzentyńskiej będzie dokładnie takie samo (tak wygląda w projekcie). Szkoda, że teraz tylu "mundrych" się obudziło a jak były konsultacje społeczne to wszyscy w du..ach to mieli.

      Usuń
    6. Dziwna sprawa z tym to nie nasze gminne, to powiatowe i wojewódzkie. Na zdjęciach z otwarcia ronda stał namiot Suchedniów naturalnie, byli też pracownicy urzędu. Jeśli ono nie nasze, to po co nasi urzędnicy organizowali uroczystość otwarcia ronda.

      Usuń
    7. Bo miasto robiło za inwestora (mimo, że działki po których biegnie DW751 są własnością Skarbu Pastwa)? Bo to rondo mimo wszytko leży na terenie miasta? (mimo, że zarządza nią ŚZDW)? Nie wiem, to pytanie do organizatorów.
      To, że ktoś stworzył idiotyczne prawo gdzie w jednej gminie mogą być drogi: gminne, powiatowe, wojewódzkie i krajowe i każdą z nich zarządza kto inny to nie wina burmistrza. To, że dochodzi to takich idiotyzmów,że gmina może być ukarana za to,że wydała swoje środki np. na drogę powiatową to też nie jest lokalny wymysł. Ktoś zrobił głupią reformę, ktoś inny zrobił w naszym mieście debilny podział na drogi gminne i powiatowe (droga powiatowa przez środek osiedla to jakieś kuriozum). Można burmistrzowi zarzucić wiele złych decyzji (albo ich brak), ale do jasnej cholery może zamiast pluć na niego w każdym temacie wreszcie jako mieszkańcy zaczniemy domagać się działań od tych którzy za dany temat odpowiadają i dostają na to kasę z naszych podatków.

      Usuń
    8. od czego burmistrza mamy i za co mu płacimy, inwestycja jest na terenie gminy i burmistrz powinien dopilnować żeby tak została przeprowadzona żeby była najmniej uciążliwa dla mieszkańców!
      zdanie jego chamskich przydupasów mnie specjalnie nie interesuje!
      niestety uważam, ten burmistrz jest znacznie gorszy od poprzedniego!
      trzeba być zupełnie zaślepionym żeby tego nie widzieć! no ale czego się spodziewać!

      Usuń
  3. 214 tyś za przejście dla pijaków idących do monopolowego, nie no gratuluje Bareja wiecznie żywy

    OdpowiedzUsuń
  4. Może autor wyjaśnić na czym będzie polegała przebudowa i którego przejścia dotyczy ? Trochę dziwi koszt jak i fakt przebudowy tego co już istnieje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Za takie pieniądze,to oczywiście będzie przejście z sygnalizacją świetlną?Może jeszcze w ramach wsparcia swojaków zatrudnić na nim dodatkowo przeprowadzacza z "balbinką".

      Usuń
  5. Za takie pieniądze to kładka nad drogą powinna być.

    OdpowiedzUsuń
  6. Może radny powiatowy uchyli rąbka tajemnicy tyczącej owej inwestycji i jej kosztów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Radny złożył aplikację do Szymona H.i został przyjęty.

      Usuń
    2. Ustalę szczegóły inwestycji w Zarządzie Dróg Powiatowych na początku tygonia i obiecuję, że odpiszę i odpowiem konkretnie co ma być wykonane w ramach tego zadania.

      Usuń
    3. Ok, ustaliłem że Zarząd Dróg Powiatowych pozyskał środki na przebudowę jednego przejścia dla pieszych w Suchedniowie na ul. Bugaj. W ramach tej inwestycji zostanie wykonana przebudowa chodników w pobliżu przejścia po obu stronach drogi, wykonane zostaną zejścia, usunięte krawężniki, zainstalowane znaki ostrzegawcze solarne, wykoanne pasy specjalną farbą ostrzegająca kierowcę o konieczności zwolnienia, postawione w odległości 70 metrów od przejścia po obu stronach drogi radarowe wyświetlacze prędkości oraz elementy odblaskowe na jezdni. Powiat na inwestycję przeznaczy 40 tys. zł reszta to dofinansowanie z rządoweg programu Funduszu Rozwoju Dróg. Wszystko to tyle kosztuje (też mnie to zastanawia) dlatego, że wszystkie te ustrojstwa(farby, odblaski, znaki) muszą mieć odpowiednie certyfikaty, dopuszczenia i spełniać wyśrubowane normy jakościowe i bezpieczeństwa.

      Usuń
    4. A które to przejście, to po którym przechodzą między innymi dzieci do szkoły, czy to do monopolowego ?

      Usuń
    5. To nie jest jeszcze rozstrzygnięte. Obydwa przejścia mają argumenty za sobą. Ja postaram się żeby w miarę możliwości(jeśli umowa to dopuszcza) obydwa te przejścia zmodernizować bo wybieranie pomiędzy przejściem gdzie jest duży ruch i przechodnie "szczególnego ryzyka" - znajdującym się w samym środku osiedla i przy osiedlowych sklepach, a przejściem nieco dalej od bloków za to takimpo którym chodzą dzieci do szkoły i ludzie do kościoła wydaje się wyborem co najmniej trudnym. Obydwa przejścia powinny być bezpieczne, bo obydwa są ważne.

      Usuń
    6. Zawsze wydawało mi się że dobro dzieci jest najważniejsze , do "tego"sklepu przechodzą ludzie normalni a nie szczególnej troski (czasami przechodzę )

      Usuń
    7. Na ul Bugaj są 4 przejścia , to po którym przechodzą dzieci do szkoły rozumiem ale dlaczego to do sklepu a nie to na cmentarz to już nie

      Usuń
  7. lepiej postawić toy toya

    OdpowiedzUsuń
  8. Pewnie wybudują wyspę na środku drogi, pojawi się prób spowalniający, ograniczą prędkość. Zrobią nam wszystkim dobrze...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tego co słyszałem (może się mylę), na tej drodze nie może być progu zwalniającego.
      Spora kasa pójdzie też pewnie na pomiar prędkości. Tam ma być ustawiony miernik z wyświetlaczem. Jak dla mnie to przy kulturze jazdy lokalnych kierowców taki wyświetlacz (bo to nie żaden fotoradar) "znudzi" się kierowcom po jakimś miesiącu i wszyscy nadal będą jeździli jak wcześniej.

      Usuń
    2. Ma Pan rację. Na drodze powiatowej przepisy nie pozwalają na instalowanie progów zwalniających. Nie było w ogóle takiego pomysłu, bo nie ma tu takiej potrzeby. Radarowy wyświetlacz prędkości ma służyć lokalsom, ale odstraszająco ma działać raczej na kierowców na gościnnych występach, którzy piratują bo chcą zrobić wrażenie na widzach, albo próbują zdążyć na przejazd póki zapory są w górze.

      Usuń
    3. Dajcie spokój... 200 tyś za co w tym miejscu? Za wyświetlacz? Może za wyspę na wąskiej drodze? Za tą cenę zrobicie kilkaset metrów asfaltu na naszych gruntowych drogach w MIEŚCIE!

      Usuń
    4. Pieniądze publiczne mają swoją specyfikację.

      Usuń
    5. Ale na drodze powiatowej można zainstalować wyniesione przejścia dla pieszych które - jeśli się nie mylę - nie jest traktowane jako próg zwalniający. Myślę, że gdyby tak do tego podejść to ostudziłoby zapał każdego kierowcy.
      Innym tematem jest fizyczne ograniczenie możliwości parkowania pojazdów kilka metrów przed tym nieszczęsnym przejściem do sklepu. Niestety kierowcy (może by ich na test wysłać - bo prawko z chipsów chyba mają) parkują praktycznie na samych pasach. Tutaj nie pomogą żadne farby ani doświetlenia jak kierowca nie widzi pieszego a pieszy samochodu.

      Usuń
  9. Lokalsom? Ale Pan Emil jest Pusty. Trochę więcej się po Panu spodziewałem. Nie Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Woli Pan autochtonom, tubylcom, czy może lokalnym mieszkańcom naszego miasta? Jeśli używanie skrótowego określenia "lokalsom" jest dowodem Pustki, to proszę wybaczyć ale nie mam ochoty na Pełnię. Trochę luzu w wakacje jeszcze nikogo nie zabiło, a puryzm językowy zostawmy na wrzesień, kiedy zacznie się szkoła. Ja za to pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Od strony Berezowa ktoś"rezolutnie"zlikwidował znaki o zakazie ruchu Tirów w godzinach 22-6.Można?Tu wszystko można!

      Usuń
    3. można bo od ronda na Mickiewicza też JUŻ go zliwidowali

      Usuń
    4. Kto i na jakiej podstawie lub na czyje polecenie(może to wandal lub złodziej)zdjął znaki zakazu ruchu ciężarowego w godzinach nocnych tj.od 22.00 do 6.00???

      Usuń
  10. Ktoś napisał o "kulturze jazdy lokalnych kierowców". A kultury jazdy obcych nie widzi?! Popatrzcie na "tranzytówkę" 751. Obce numery nagminie łamią 50tkę. Przejść dla pieszych i stojących przy nich pieszych nie widzą! Tylko monitoring i bezwzględne karanie może coś pomoże.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 751 mimo zakazu po 22giej jest gnieciona przez ciężarówki(krowy,konie i patelnie)znak z ul.Mickiewicza ktoś sprzedał na złom,powtórzony na bodzentyńskiej niczym nie skutkuje,patrol w drodze a nikt istotny tam nie mieszka więc kłopotu nie ma!!!

      Usuń
    2. Tranzyt TIR-ów w godzinach zakazu trwa w najlepsze.Nasze TWA uważa,że ruch ciężarówek kierowany przez centrum,to jedyne rozwiązanie.Niemoc państwa trwa,i nie opowiadajcie więcej bredni,że komuś zależy tu na czystym powietrzu.Jaki byłby koszt prostego monitoringu?Dzięki niemu można by dyscyplinować(karać)łamiących codziennie bezczelnie znaki zakazu.

      Usuń
    3. Wjeżdżając od Bodzentyna od Bodzentyna znaków o zakazie ruchu ciężarowego BRAK.Kto je usunął.

      Usuń
    4. przyjaciel własciciela kopalni łagów

      Usuń
    5. Nie ma znaków zakazu ruchu ciężarówek w porze nocnej 22-6 jadąc od strony Bodzentyna.O co tu chodzi?Prosimy o wyjaśnienie.

      Usuń
    6. znaki ograniczające ruch nocny tirów znikają z suchedniowa z czy to jest związane? można sie domyślać
      jedynie chodzi o układ czy to przypadek? nie sądze

      Usuń
    7. Pytajmy i oczekujmy odpowiedzi.Czy Burmistrza i Rady Miasta też nic nie mogą uczynić w tej kwestii,bo to nie ich droga?

      Usuń
    8. nic nie zrobią to droga wojewódzka nadzór sprawuje wojewoda poprzez ŚZD

      Usuń
    9. Jeżeli ktoś zdjął znaki,to chyba sprawa dla policji.

      Usuń
    10. Ja wiele razy obserwowałem kulturę jazdy na ul. Bugaj i niestety dla TSK wypada bardzo słabo. Inną sprawą jest, że to nie jest trasa tranzytowa tylko głownie lokalna, więc trudniej tu mówić o dużej ilości przewinień "obcych".
      Co do drogi 751 to nie widzę większej różnicy między mieszkańcami a przyjezdnymi oprócz tego, że to ci źli przyjezdni dużo częściej zatrzymują się przed pasami niż cudowni lokalni kierowcy. Nie ma się tu co obrażać bo taka jest brutalna rzeczywistość którą tylko i wyłącznie sami możemy zmienić.
      PS. Idioci omijający mnie podczas przepuszczania pieszych na przejęciu mieli zawsze lokalne rejestracje. Może to czysty przypadek, może...

      Usuń
  11. A ja się nie zgodzę prędzej zatrzyma się kierowca z obcym numerem ,a nie z naszym (obowiązek co niektórych zmusił, ale nie wszystkich)

    OdpowiedzUsuń
  12. Kiedy w końcu zostanie skoszona "trawa" przy lesie na starej drodze z Suchedniowa do Skarżyska????

    OdpowiedzUsuń
  13. Aleee... Nawet nie chce mi sie myslec co tu sie bedzie dzialo kiedy zaczna robic Bodzentynska... Ha ha ha

    OdpowiedzUsuń
  14. Sprawę"przywrócenia" całodobowego ruchu TIR-ów przez centrum miasta na pewno zna "nasz" powiatowy radny, podobno kiedyś był nią zainteresowany.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie mam żadnej wiedzy o przywróceniu całodobwego ruchu TIRów przez centrum miasta. Jestem sprawą zainteresowany i to bardzo. I bardzo niepokoją mnie Państwa doniesienia. W najbliższych dniach postaram się ustalić jaki jest stan faktyczny, czy coś się zmieniło w organizacji ruchu czy są to samowolne usunięcia znaków zakazu.

      Usuń
    2. Wracając jeszcze do lokalizacji usuniętych znaków,to chodzi oczywiście o ulice Mickiewicza i Bodzentyńską,Berezów.

      Usuń
  15. jeśli ustali Pan co stało się ze znakiem na ul.Miciewicza od str ronda który znikł razem z budową ronda to prosze to opisać,pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli ktoś z Państwa mógłby mi pomóc i podać lokalizację wszystkich znaków(wraz podaniem jaki to znak), które zniknęły to bardzo ułatwiłoby mi sprawę.

      Usuń
    2. Chodzi o znaki(informacje o zakazie)zakazujące ruchu samochodów ciężarowych o ciężarze powyżej 10 ton w godzinach od 22.00 do 6.00.Generalnie znaki te i informacje były umieszczone razem ze znakami ograniczającymi prędkość do 40km/h.Tak więc wszędzie tam gdzie stoi znak ograniczenia prędkości do 40km/h,pozostałe zakazy zostały usunięte.

      Usuń
    3. jeden taki znak stał na początku ul.Mickiewicza zniknął z budową "ronda" w sumie co da że one będą jeśli nit ich nie przestrzegał?

      Usuń
    4. Miejmy nadzieję,że powyższy wpis nie pochodzi z kręgów zbliżonych.Co do przestrzegania,to jest tak jak z innymi znakami.Jednak ignorowanie znaku(zagrożone karą),a jego brak w miejscu gdzie powinien być to diametralna różnica.

      Usuń
  16. po co nam taki burmistrz ktory nie odpowiada za drogi w suchedniowie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydaje się,że nasze drogi są w większości eksterytorialne i wyjęte tym samym spod jurysdykcji miejscowej władzy.To żenujące tłumaczenie niemocy w tym obszarze.

      Usuń
    2. sprawa powinna być zgłoszona do burmistrza niech jego ludzie lataja do WZD i kierują sprawe gdzie trzeba a nie my na własną ręke jak to wyląda jak parodia

      Usuń
    3. jak mamy sami szukać i załatwiać to zredukować urząd bo ich naprawde tam dużo siedzi (był na sportowej było kilku urzędników a i auto można było tam zarejestrować)

      Usuń
    4. Ktoś takie prawo w tym kraju wprowadził wraz z podziałem administracyjnym. Czyżby znowu burmistrz Błach? Czy ktoś zgłosił sprawę do UM, czy jak zwykle tylko szczekanie na forum i czekanie aż ktoś inny załatwi temat? Napiszcie pismo, idźcie do urzędu, pytajcie, naciskajcie - samo się k..wa nie zrobi!

      Usuń
  17. Płacz i jęki zaczną się po uruchomieniu ARP Prefabrykacja.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. głównie chodzi o patelnie i bydłowozy wiadomo że zaopatrzenie musi jeżdzić

      Usuń
    2. Poczekajmy na wiadomości od Pana Emila,może zrobi się jaśniej.A rzeczywiście znaki w tym ustawieni nic nie dają.

      Usuń
    3. Zrobiłem sobie objazd drogi 751 i znalazłem dwa znaki zakazu ruchu pojazdów pow. 10 t. w godz.: 22-6, obydwa zlokalizowane na wysokości skrzyżowania ul. Bodzentyńskiej z ul. Jasną (jeden w jedną stronę, drugi w przeciwną ulicy Bodzentyńskiej)- są to znaki dla cieżarówek jadących ul. Jasną i skręcających w Bodzentyńską. Pozostałe znaki to ograniczenia prędkości do 40 km/h dla samochodów cieżarowych i tych znaków jest kilka. Nie ma znaku ograniczającego ruch ciężarówek w nocy przy zjeździe z nowego ronda. Dzwoniłem w tej sprawie do Świętokrzyskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich i inspektor z Wydziału Dróg i Inżynierii Ruchu na razie nie potrafił wyjaśnić dlaczego tak jest (był w terenie w związku z podtopieniami). Twierdził, że być może nowy projekt organizacji ruchu po powstaniu ronda nie przewiduje takiego znaku, jeśli zaś przewiduje to znak powinien w ciągu kilku dni się pojawić. Ma wyjaśnic sprawę i do mnie dzwonić w poniedziałek. Generalnie to gmina przedstawia propozycje dotyczące organizacji ruchu na swoim terenie, następnie są one opiniowane przez Świętokrzyski Zarząd Dróg Wojewódzkich, po czym zatwierdzane badź nie, albo zmieniane przez odpowiedni departament w Urzędzie Marszałkowskim. W poniedziałek napiszę co ustalił inspektor (zresztą bardzo miły człowiek), zadzwonie też do naszego burmistrza i dowiem się jak projektowała i opiniowała tę organizację ruchu nasza gmina.

      Usuń
  18. Część znaków już już jest,jednak na wjeździe od strony zachodniej- zjazd z ronda w ulicę Mickiewicza usuniętych znaków wciąż nie ma.Powoduje to możliwość wjazdu i jazdę ciężarówek przez całą dobę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. następny jest po skręcie w prawo w bodzentyńską i nic nie daje bo i tak w nocy jeżdzą -jedyne wyjście żeby się znalzł burmistrz i policja to nocny spacer po przejściu dla pieszych ale w tych czasach to ryzyko....

      Usuń
  19. A do dnia dzisiejszego nie wróciły usunięte znaki zakazujące ruchu TIR-ów w godzinach nocnych.Wjazd do miasta ulicą Mickiewicza tj. od strony S-7 i ronda jest całodobowo wolny.Kto usunął te znaki i na jakiej podstawie?

    OdpowiedzUsuń