Konsumencie, uważaj
na firmy, które oferują najem zamiast sprzedaży sprzętu elektronicznego. UOKiK otrzymuje
skargi na sklepy, które mogą w niedostatecznie czytelny sposób informować o
charakterze zawieranej z konsumentem umowy - czy jest to sprzedaż, czy
najem sprzętu elektronicznego.
Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów docierają sygnały od
konsumentów dotyczące działalności podmiotów oferujących elektronikę: bestcena.pl oraz dragonist.pl.
Dotyczą stosowania niedozwolonych postanowień umownych oraz możliwości
wprowadzania w błąd co do charakteru zawieranej umowy – czyli wynajęcia sprzętu
elektronicznego, a nie sprzedaży.
W powyższych przypadkach sprzedawcami są podmioty mające siedzibę w
Wielkiej Brytanii i w Stanach Zjednoczonych. Oferują m.in. najem telefonów.
– Uważajmy na podmioty, które
wynajmują sprzęt zamiast zawierać z nami umowę jego sprzedaży. UOKiK
przeanalizuje regulaminy i zasady działania wymienionych powyżej sklepów
internetowych – mówi Tomasz Chróstny, prezes UOKiK.
W przypadku najmu konsument stanie się właścicielem telefonu dopiero, gdy
zdecyduje się go wykupić. Problemy może powodować to, że nie wiadomo m.in. jak
zachowa się firma wynajmująca, gdy sprzęt zostanie uszkodzony lub skradziony.
Urząd radzi, aby konsumenci dokładnie zapoznali się z regulaminem przed
złożeniem zamówienia i uważnie przeczytali informacje pojawiające się podczas
zakupu. Naszą uwagę powinny wzbudzić informacje o tym, że konsument staje się
np. „najemcą” telefonu lub płaci „czynsz”, a nie uiszcza cenę zakupu.
Przypominamy, że bezpłatną pomoc dla konsumentów świadczą rzecznicy
konsumentów, organizacje konsumenckie oraz Inspekcja Handlowa. Wejdź na https://www.uokik.gov.pl/pomoc.php,
a dowiesz się, gdzie w twoim mieście znajdziesz pomoc prawną.
(źródło: UOKiK)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz