środa, 14 października 2020

KOMUNIKAT O CZASOWYM ZAWIESZENIU INTERNETOWEJ REZERWACJI REJESTRACJI POJAZDÓW

Wydział Komunikacji i Transportu Starostwa Powiatowego w Skarżysku - Kamiennej uprzejmie informuje, że w związku z wprowadzeniem w Wydziale rotacyjnego systemu pracy, od 12.10.2020 r. czasowo zawieszona została internetowa rezerwacja terminów spraw dotyczących rejestracji pojazdów. Wszystkie zaplanowane internetowo terminy do tego czasu są aktualne. O przywróceniu możliwości rejestracji internetowej poinformujemy Państwa odrębnym komunikatem. 
Przypominamy jednocześnie, że aby załatwić sprawę w Wydziale Komunikacji i Transportu należy wcześniej umówić wizytę tj. dzień i godzinę, w celu ograniczenia do minimum kontaktów pomiędzy klientami. Zaplanowania wizyty można dokonać telefonicznie dzwoniąc pod numery 41 39 53 024 lub 41 39 53 025. 
W kontaktach we wszystkich sprawach z zakresu działania Wydziału Komunikacji i Transportu w tym zgłoszeń nabycia i zbycia pojazdu, korzystać można z formy mailowej pod adresem kt@skarzysko.powiat.pl
Przypominamy również o następujących kwestiach: 
1. O nabyciu, zbyciu i zmianie danych w pojeździe należy zawiadomić Wydział Komunikacji i Transportu w ciągu 30 dni. W przypadku pojazdów kupionych lub sprzedanych po 29 lutego br. termin ten jest wydłużony do 180 dni. 
2. Bezwzględny obowiązek rejestracji dotyczy tylko pojazdów sprowadzonych z krajów UE. W przypadku pojazdów wprowadzonych na polski obszar po 29 lutego br. obowiązek ten jest przedłużony z 30 do 180 dni. 
3. W obecnym stanie prawnym nie ma obowiązku przerejestrowania pojazdów zarejestrowanych już w kraju. Jest oczywiście taka możliwość po złożeniu wniosku przez właściciela, istnieje natomiast obowiązek zgłoszenia nabycia i zbycia pojazdu ( patrz pkt. 1). Można to zrobić poprzez wypełnienie odpowiedniego formularza i załączenie do niego kopii dokumentu nabycia i dowodu rejestracyjnego. 
Wzory wszelkich formularzy i druków używanych w Wydziale Komunikacji i Transportu można znaleźć na stronach Biuletynu Informacji Publicznej (zakładka Informacje > Jak załatwić sprawę > Wydział Komunikacji i Transportu) 
4. Od 1 stycznia br. niewypełnienie obowiązków opisanych wyżej w pkt. 1 i 2 zagrożone jest karą administracyjną w wysokości od 200 do 1000 zł. 
5. Wszystkie sprawy można załatwić za pośrednictwem poczty przesyłając odpowiednie oryginały dokumentów z podanym numerem telefonu lub składając dokumentację w Biurze Obsługi Klienta naszego urzędu. O załatwieniu sprawy powiadomimy telefonicznie. 
6. Wszelkie opłaty komunikacyjne można realizować bezpośrednio w Wydziale Komunikacji i Transportu za pomocą kart płatniczych, w kasie urzędu, wpłatomacie zlokalizowanym w holu urzędu lub korzystając z bankowości elektronicznej. W tym ostatnim przypadku potwierdzenie przelewu odpowiedniej kwoty należy dołączyć do akt sprawy. 
Z powodów opisanych w pkt. 2 i 3 priorytetowo traktowane będą wnioski o rejestrację w takich sprawach, kiedy właściciele bez zarejestrowania nie mogą z pojazdów korzystać tzn. pojazdy nowe nie rejestrowane w kraju, pojazdy sprowadzone z zagranicy i pojazdy polizingowe. W tych sprawach prosimy dzwonić pod numer telefonu 41 39 53 025 (tylko w godzinach 13:30 do 15:00). 
Dariusz Zarychta 
Naczelnik Wydziału Komunikacji i Transportu 
Starostwo Powiatowe w Skarżysku - Kamiennej

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz