czwartek, 10 października 2024

HISTORIA FABRYKI URZĄDZEŃ TRANSPORTOWYCH (5)

W ciągu kolejnych lat fabryka rozszerzyła asortyment produkcji, zmieniała przynależność resortową oraz nazwę. W 1953 r. fabryka otrzymała nazwę – Suchedniowskie Zakłady Wyrobów Metalowych i poza zwiększeniem produkcji łańcuchów rozpoczęła wytwarzanie: samojezdnych żurawi hydraulicznych (ZSH-4), spalinowych wózków podnośnikowych oraz aparatury hydraulicznej. Była to piękna epopeja produkcyjna, w której potwierdziły się duża fachowość oraz ambicje załogi.
Ówczesny Centralny Zarząd Maszyn Budowlanych dostarczył projekt i zaproponował wykonanie dźwigu samojezdnego. Skierował też środki finansowe na budowę pierwszej hali produkcyjnej. Póki co, fabryka nie posiadała odpowiedniego zaplecza materialnego. Pierwszy żuraw został zbudowany na placu, pod plandekami. Było to kolejne osiągnięcie ambitnej załogi. Produkcję samojezdnych żurawi hydraulicznych o udźwigu 4000 kg rozpoczęto w 1961 roku. Znalazły one zastosowanie w transporcie wewnętrznym i zewnętrznym. Natomiast w ramach kooperacji wytwarzano również wytłoczki do samochodów ciężarowych produkowanych w FSC w Starachowicach. Podstawową produkcję stanowiły jednak w dalszym ciągu łańcuchy „Galla”. Warto dodać, że w 1960 roku zakład zatrudniał 220 pracowników i dostarczał produkcję wartości 23,9 mln zł.
(źródło: broszurka FUT)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz