sobota, 17 lipca 2021

SOK "KUŹNICA" ZAPRASZA NA KONCERT KAMERALNY "FLET W PIĘCIU ODSŁONACH"

Suchedniowski Ośrodek Kultury "Kuźnica" w Suchedniowie 
zaprasza na koncert kameralny pn. "Flet w pięciu odsłonach", który odbędzie się w dniu 29 lipca 2021 r. o godz. 18:00 w SOK "Kuźnica" w Suchedniowie.
Odsłona barokowa
Georg Philipp Telemann (1681 – 1767)
Sonata triowa A-dur
Cantabile
Presto
Lento
Allegro assai
Henryk Mikołaj Górecki (1933 – 2010)
Valentines Pieces op. 16 na flet i dzwonek
Johann Sebastian Bach (1685 – 1750)
Sonata triowa sopr'il Soggetto Reale z „Das Musikalisches Opfer”
Largo
Allegro
Andante
Allegro
Kazimierz Serocki (1922 – 1981)
Arrangements na 2 flety
George Friedrich Haendel (1685 - 1759)
Chaconne G-dur na klawesyn solo
Antonio Vivaldi (1685 – 1741)
Sonata triowa g-moll RV 104 (opracowanie Koncertu fletowego La Notte)
Largo
Fantasmi. Presto
Largo - Andante
Presto
Il Sonno. Largo
Allegro
Wystąpią:
Łukasz Długosz (flet): Uznany przez krytyków za jednego z najwybitniejszych flecistów. Jest również najliczniej uhonorowanym w historii polskim flecistą. Absolwent studiów solistycznych w Hochschule für Musik und Theater w Monachium, jak również studiów mistrzowskich w Conservatoire National Supérieur de Musique et de Danse w Paryżu oraz w Yale University w New Haven. Jest laureatem wszystkich ogólnopolskich konkursów fletowych oraz zdobywcą czołowych nagród na kilkunastu konkursach międzynarodowych, w tym tak prestiżowych jak: 8. Międzynarodowy Konkurs Fletowy im. Jean Pierre Rampala w Paryżu, 3. Międzynarodowy Konkurs Fletowy im. Carla Nielsena w Odense, 1. Międzynarodowy Konkurs Fletowy im. Theobalda Böhma w Monachium oraz 5. Międzynarodowy Konkurs Fletowy im. Leonardo de Lorenzo w Viggiano. W 2010 roku Łukasz Długosz miał swój debiut fonograficzny z London Symphony Orchestra, z którą nagrał płytę z koncertem fletowym Michaela Colina. Artysta dokonał wielu nagrań archiwalnych, radiowych i telewizyjnych w kraju i za granicą. Jego liczne nagrania płytowe zostały bardzo wysoko ocenione przez krytykę polską i europejską oraz otrzymał szereg nagród fonograficznych, w tym nagrodę International Classical Music Award (ICMA). Za wybitną działalność kulturalną i promocję kultury polskiej Łukasz Długosz został odznaczony medalem Zasłużony Kulturze Gloria Artis.
Agata Kielar-Długosz (flet): W 2003 roku ukończyła z wyróżnieniem Akademię Muzyczną w Krakowie w klasie prof. Zbigniewa Kamionki. W latach 2003-2004 studiowała w Hochschule für Musik Franz Liszt w Weimarze u prof. Wally Hase oraz w 2010 roku w Yale University New Haven w klasie prof. Ransoma Wilsona. W roku 2006 ukończyła solistyczne studia mistrzowskie w Hochschule für Musik und Theater w Monachium pod kierunkiem prof. Andrasa Adojána. W 2001 roku w ramach stypendium Erasmus doskonaliła swoje umiejętności w klasie prof. Irmeli Bossler w Hochschule für Musik und Theater w Lipsku oraz na wielu mistrzowskich kursach fletowych m.in.: u Petera Lukasa Grafa, Jeanne Baxtresser, Philippe’a Bernolda, Jeana Claude Gérarda, Jacques’a Zoona, Petera Lloyda i Mariny Piccinini. Jest laureatką ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów fletowych m.in.: w 2003 roku została finalistką 10. Internationaler Flöten-Wettbewerb Fredrich Kuhlau w Uelzen w Niemczech, a w roku 2006 zdobyła II nagrodę na 4. Concorso Internazionale Premio w Padwie we Włoszech, II nagrodę (I nie przyznano) oraz nagrodę specjalną na 4. Międzynarodowym Konkursie Interpretazione Flautistica w Ovadzie we Włoszech. Była finalistką oraz laureatką nagrody specjalnej na 11. International Flute Competition w Timisoarze w Rumunii. W 2007 roku otrzymała III nagrodę podczas prestiżowego VI Międzynarodowego Konkursu Fletowego im. Leonardo de Lorenzo w Viggiano we Włoszech. Od 2007 roku jest asystentką w klasie fletu prof. Zbigniewa Kamionki w Akademii Muzycznej w Krakowie. W 2013 roku uzyskała stopień doktora sztuk muzycznych w zakresie dyscypliny artystycznej instrumentalistyka.
Marek Toporowski (klawesyn): klawesynista i organista, kameralista i dyrygent - jest niewątpliwie jednym z najbardziej rozpoznawalnych wykonawców nurtu historycznego w Polsce. Koncertuje również na klawikordzie i historycznych fortepianach. Gra na kopii fortepianu Matthäusa Heilmanna z 1785 (Moguncja) wykonanej przez manufakturę Neupert w 1934 r. W roku 1991 utworzył specjalizujący się w historycznym wykonawstwie zespół Concerto Polacco. Zainicjował w Warszawie regularny cykl koncertów muzyki oratoryjnej wykonywanej zgodnie z historyczną praktyką wykonawczą, w ramach którego po raz pierwszy w Polsce wykonano na historycznych instrumentach takie arcydzieła jak m.in. Mszę h-moll Bacha. Również wiele utworów muzyki staropolskiej zostało po raz pierwszy wykonanych bądź nagranych pod batutą Marka Toporowskiego. Koncertuje w Polsce i za granicą, dokonał kilkudziesięciu nagrań płytowych w Polsce, Niemczech i we Francji. Studia ukończył w Akademii Muzycznej w Warszawie (organy - Józef Serafin, klawesyn - Leszek Kędracki). Następnie doskonalił swe umiejętności we Francji (Strasbourg), Niemczech (Saarbrücken), i Holandii (Amsterdam). Otrzymał Pierwsze Nagrody Konserwatorium w Strasbourgu w dziedzinie organów i klawesynu oraz Dyplom Koncertowy Musikhochschule des Saarlandes (organy). Jego działalność dydaktyczna przez wiele lat (od 1991 r.) związana była z Akademią Muzyczną w Katowicach. W uczelni tej stworzył pierwszą na Górnym Śląsku klasę klawesynu, następnie orkiestrę barokową i Katedrę Klawesynu i Historycznych Praktyk Wykonawczych. Kolekcjonuje historyczne instrumenty klawiszowe, a jego zbiór eksponowany jest w zabrzańskim „Fortepianarium”. Za swoje dokonania wielokrotnie nagradzany był nagrodą Fryderyka.
Maciej Kułakowski (wiolonczela): Grę na wiolonczeli rozpoczął w wieku sześciu lat w klasie wiolonczeli prof. Jadwigi Ewald. Jest laureatem Konkursu Królowej Elżbiety w Brukseli oraz zdobywcą I nagrody oraz nagrody specjalnej na X Międzynarodowym Konkursie Wiolonczelowym im. Witolda Lutosławskiego w Warszawie. Od 2019 roku reprezentuje Londyńską agencję Young Classical Artists Trust (YCAT). Jako solista występował w wielu krajach Europy i Świata m.in. z Orkiestrą Filharmonii Narodowej w Warszawie, Sinfoniettą Cracovią, Polską Orkiestrą Sinfonia Iuventus, London Mozart Players, Kammerphilharmonie Bremen, Brussels Philharmony Orchestra, St. Petersburg Symphony Orchestra, Calgary Symphony Orchestra oraz Aukso: Orkiestra Kameralna Miasta Tychy. Jako kameralista brał udział w takich festiwalach jak: Piatigorsky Cello Festival w Los Angeles, Beijing Cello Festival, Festiwal im. Krzysztofa Pendereckiego, Festiwal im. Witolda Lutosławskiego, Festiwal im. Ignacego Jana Paderewskiego, Moritzburg Festival, Kronberg Festival, Krzyżowa Music, Hohenstaufen Kammermusik Festival czy Munich Rising Stars. Współpracował z takimi muzykami jak Krzysztof Penderecki, Emanuel Ax, Christoph Eschenbach, Viviane Hagner, Charles Neidich, Arnold Steinhardt, Jan Vogler, Lawrence Power i Kian Soltani oraz dyrygentami: Marek Moś, Marek Pijarowski, Eivind Gullberg Jensen, Frank Braley i Stéphane Denève w szerokim zakresie repertuaru.
Inne ważne wydarzenia to premiera dedykowanego specjalnie dla niego dzieła "McKulak" napisanego przez Tadeusza Kassaka z zespołem Kassak Brass Ensemble oraz rezydencja w Międzynarodowej Akademii Seiji Ozawy w Szwajcarii. Jako członek Tria im. Wilkormirskich koncertował w całej Polsce i wpólnie z nim nagrał muzykę Antona Arensky'ego dla wytwórni DUX. Jest też członkiem warszawskiego zespołu wiolonczelowego o nazwie "Cellonet" prowadzonego przez Andrzeja Bauera. Maciej studiuje od 2017 roku u Wolfganga Emanuela Schmidta w Kronberg Academy. W 2016 roku otrzymał stypendium i nagrodę specjalną od Deutsche Stiftung Musikleben podczas Deutscher Musikwettbewerb, a w 2015 roku zdobył II nagrodę na konkursie TONALI w Hamburgu (2015). W roku 2010, 2012 i 2013 otrzymał stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz został laureatem konkursu Narodowego Centrum Kultury – Młoda Polska. Wcześniej studiował u dr Marcina Zdunika na Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku, Mannheim Universitat oraz Hochscuhle fur Musik Franza Liszta w Weimarze. Brał udział w wielu kursach mistrzowskich gdzie kształcił się u wybitnych pedagogów takich jak: Sir Andras Schiff, Gidon Kremer, Steven Isserlis, Frans Helmerson, Mischa Maisky, Truls Mørk, Gary Hoffman, Phillippe Muller, Jens Peter Maintz, Ivan Monighetti czy Andrzej Bauer. Gra na współczesnej wiolonczeli Thorstena Theisa z 2014 roku.
Organizator koncertu: Fundacja Piąta Esencja
Współorganizator: Suchedniowski Ośrodek Kultury "Kuźnica" w Suchedniowie
Wstęp wolny
Serdecznie Zapraszamy!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz