niedziela, 9 sierpnia 2020

KARY ZA ŁAMANIE PRAW KONSUMENTÓW NA POKAZACH HANDLOWYCH

Comfort Med+ wprowadzał konsumentów w błąd, przekazując zaproszenia na pokazy i podczas prezentacji produktów. Naruszał też ich prawa w zakresie odstąpienia od umowy. 
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył na Comfort Med+ 3,5 mln zł kary i nakazał natychmiastowe zaniechanie nieuczciwych praktyk. Konsumencie, masz prawo w ciągu 14 dni odstąpić od umowy zawartej na pokazie, a w razie problemów – skorzystać z bezpłatnej pomocy prawnej. 
Spółka Comfort Med+ z Wysogotowa na dużą skalę organizuje pokazy handlowe w całej Polsce. Sprzedaje na nich m.in. urządzenia masujące, naczynia, odkurzacze. O nieprawidłowościach zawiadomił UOKiK Wojewódzki Inspektor Inspekcji Handlowej z Łodzi. Skargi zgłaszali też konsumenci. 
Co może zrobić konsument? 
Na odstąpienie od umowy zawartej na pokazie masz 14 dni. Nie musisz podawać powodu. W tym czasie musisz wysłać do firmy stosowne oświadczenie - formularz możesz pobrać ze strony UOKiK. W ciągu kolejnych 14 dni powinieneś na własny koszt odesłać zakupione produkty. Przedsiębiorca musi ci zwrócić całą zapłaconą cenę. 
Jeśli firma wbrew przepisom nie poinformowała cię o prawie do odstąpienia, termin wydłuża się do 12 miesięcy. 
Zakupy zrobione na pokazie masz prawo obejrzeć, przymierzyć, wypróbować – tak, jakbyś to zrobił w sklepie stacjonarnym. Tylko jeśli uszkodzisz produkt, sprzedawca może sobie potrącić kwotę, o którą została obniżona jego wartość. W żadnym wypadku przedsiębiorca nie może odmówić przyjęcia odstąpienia ze względu na rozerwanie oryginalnego opakowania. Dla pewności przed odesłaniem zakupu, zrób zdjęcie. 
W razie problemów szukaj bezpłatnej pomocy prawnej u rzecznika konsumentów.
(źródło: UOKiK)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz