niedziela, 17 stycznia 2016

Wodociągi i kanalizacja

Dzisiaj kolejne dane opracowane przez Urząd Statystyczny w Kielcach, według stanu na 31 grudnia 2014 roku. Tym razem porównałem sieć wodociągową i kanalizacyjną w mieście i gminie Suchedniów z pozostałymi gminami powiatu skarżyskiego. Jeżeli chodzi o długość w kilometrach wodociągów, to najlepiej to wygląda w gminie Bliżyn, gdzie położono 126,7 kilometrów. Natomiast pod względem kanalizacji prowadzi gmina Skarżysko Kościelne z 40,3 kilometrami. Nasza gmina choć pod względem wodociągów i kanalizacji ustępuje sąsiadom, to pod względem zużycia wody bije ich na głowę. Poniżej można sobie porównać dane z czterech gmin powiatu skarżyskiego: 
Wodociągi w km. - przyłącza w szt.:
Suchedniów gmina - 91,1 (miasto 65,7) - 2543 (1979)
Bliżyn - 126,7 - 2121
Łączna - 59,2 - 1284
Skarżysko Kościelne - 50,8 - 1745
Kanalizacja w km. oraz przyłącza w szt.:
Suchedniów gmina - 33,3 (miasto 29,7) - 1219 (1115)
Bliżyn - 26,7 - 515
Łączna - 15,5 - 292
Skarżysko Kościelne - 40,3 - 535
Zużycie wody w dam sześciennych/na 1 mieszkańca:
Suchedniów gmina -  - 310,4 (269,3)/29,4 (31,0)
Bliżyn - 157,3/18,8
Łączna - 96,7/18,2
Skarżysko Kościelne - 122,1/19,7

6 komentarzy:

  1. W sumie ja od pewnego czasu zacząłem czytać o gromadzeniu wody deszczowej i muszę przyznać, że jak najbardziej chcę to robić. Bardzo fajnie również na stronie http://piekniejszyogrod.pl/jaka-pompe-do-deszczowni-kupic napisano to jaką należy pompę do deszczówki wybrać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajnie napisane. Jestem pod wrażeniem i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Faktycznie jest to coś bardzo ważnego, ale ja u siebie jeszcze posiadam studnię głębinową. Właśnie dlatego po przeczytaniu https://www.dostudni.pl/najlepszy-zbiornik-hydroforowy-przeponowy-zbiorniki-gws,b111.html już wiem również jaki zbiornik hydroforowy w takiej sytuacji warto wybrać.

    OdpowiedzUsuń
  4. Myślę, że same przyłącza wodne oraz kanalizacyjne są niezwykle ważne i właśnie dlatego wszelkie takie prace warto jest zlecić dobremu hydraulikowi. U mnie od początku wykonywał je https://hydraulik.wroclaw.pl/instalacje-i-uslugi/ więc również jestem bardzo zadowolony z efektu.

    OdpowiedzUsuń
  5. Oczywiście są to bardzo ważne sprawy i ja jeszcze chcę powiedzieć, że także jakiś czas temu zastanawiałam się nad tym komu takie prace zlecić. Dziś już wiem, że właśnie hydraulik z https://darek-hydraulik.pl/ na pewno się w tych działaniach specjalizuje.

    OdpowiedzUsuń
  6. Niedawno miałem problem z przeciekającym kranem w kuchni. Zamiast próbować naprawić to samodzielnie, zdecydowałem się na skorzystanie z usług profesjonalisty i trafiłem na https://rost.wroclaw.pl/. Hydraulik z tej firmy szybko i skutecznie poradził sobie z problemem. Jego profesjonalizm i uczciwe podejście do klienta sprawiły, że będę polecał ich usługi znajomym.

    OdpowiedzUsuń