Podsumowaniem działań w klasie trzeciej była wizyta w
Banku Spółdzielczym w Suchedniowie, podczas której dzieci poznały
rodzaje realizowanych w banku operacji, różnorodne
formy oszczędzania, formy udzielania kredytów, utrwaliły podstawowe
pojęcia z
zakresu finansów. Ogromną atrakcją była
próba korzystania z bankomatu. Uczniowie
odwiedzili też nasz suchedniowski Urząd Pocztowy, gdzie w praktyce poznali
rodzaje świadczonych usług i sposoby korzystania z nich.
Wszędzie
dzieci przyjęte zostały z ogromną życzliwością i profesjonalną pomocą w
uzyskiwaniu odpowiedzi na pytania. W praktyce poznały kulisy pracy osób, którym
powierzamy nasze oszczędności, osób, które są przewodnikami w prawdziwej
finansowej rzeczywistości. Szkoła bardzo dziękuje za przyjęcie
w swoich placówkach i
czas poświęcony dzieciom pani Prezes
Zarządu BS w Suchedniowie Agnieszce
Fąfarze- Markiewicz i pani Naczelnik
Poczty Urszuli Spadło.
Autorzy
projektu Fundacja Młodzieżowej
Przedsiębiorczości i Fundacja Kronenberga przy City Handlowy adresowali Projekt
ten do uczniów klasy drugiej i trzeciej, kierując się przekonaniem, iż
zgłębianie wiedzy finansowej powinno odbywać się przez całe życie, a
rozpoczynać należy jak najwcześniej, jak
bowiem wiadomo: „Czym skorupka za młodu
Udział w projekcie to dla uczniów ważne doświadczenie w
dziedzinie samodzielnego podejmowania decyzji o zarabianiu, oszczędzaniu i
racjonalnym wydawaniu pieniędzy oraz gospodarowaniu własnymi zasobami. W
trakcie realizacji projektu doskonalone były procesy poznawcze, kształtowane
nawyki i wprowadzane pojęcia związane z edukacją finansową.
Projekt „Od grosika do złotówki” został skonstruowany
tak, by sposób przekazywania podstaw wiedzy z zakresu gospodarowania finansami
oraz kształtowania umiejętności,
nawyków i postaw uczniów był dostosowany do
naturalnej w tym wieku aktywności uczniów. Dzieci w tym wieku potrafią już
mówić o swoich potrzebach i je osiągać. Ponadto są swobodne i kreatywne.
Chętnie uczą się i poznają nowe obszary wiedzy poprzez działanie, badanie oraz
udział w symulacjach i zabawach ruchowych.
Dlatego też realizacja
edukacji finansowej miała charakter „podróży po planetach” z Grosikiem,
przewodnikiem międzygalaktycznej wyprawy podczas której uczeń zdobywał wiedzę,
kształtował umiejętności, nabywał doświadczenie oraz gromadził „skarby”
potrzebne do samodzielnego podejmowania decyzji o formie oszczędzania i
gospodarowania własnymi zasobami.
Charakter zadań zaplanowanych do realizacji projektu wzbogacił
i
Z całym szacunkiem Redaktorze ,ale język tego artykułu to jakaś "nowomowa" rodem z PRL ,aż oczy bolą .Mam nadzieję ,że nie jest Pan autorem.
OdpowiedzUsuńbez przesady, zwykły sformalizowany język, jakim oficjalnie opisuje się tego typu projekty
OdpowiedzUsuńTo może przestańmy go używać z pożytkiem dla wszystkich .
OdpowiedzUsuńToż to wypisz wymaluj język jakim operuje pani dyrektor ostojowskiej podstawówki. Widać to jakaś epidemia i się rozlewa po Suchedniowie :)
OdpowiedzUsuńO kurcze - faktycznie!
UsuńA czemu o sp 1 nikt nic nie pisze? Podobno od lutego ma przestać istniec?
OdpowiedzUsuńSP1 ma swoją stronę. Na niej zamieszczamy informacje o życiu szkoły i realizacji różnych zadań wynikajacych z podstawy programowej. Zapraszamy serdecznie:)
UsuńSP1 realizuje podstawę programową, bo do tego obliguje nas kręgosłup moralny jako nauczycieli, przypominam, ze realizacja programu nauczania, nie jest czymś wyjątkowym. szkoła nr 1 nadal istnieje i pracuje bardzo rzetelnie.Zapraszamy do odwiedzin naszych murów, wszystkich zwolenników, by nadal wierzyli i przeciwników by uwierzyli jak wnikliwie realizowany jest program i jego podstawy , informacje z tym związane. powinny być umieszczane na stronach szkoły tak jak to czynimy od lat .
UsuńOstatnie zdanie: wypisz wymaluj póżny Gomułka
OdpowiedzUsuńja pierdolę, na wymioty się zbiera od tych waszych komentarzy wieczni malkontenci! nic nie robią-źle, robią-jeszcze gorzej...dzieciaki miały okazję poznać niektóre zagadnienia w praktyce, wyszły poza mury, zetknęły się z realnym funkcjonowaniem w życiu, ale oczywiście dziady i szaraki będą biadolić w komentarzach...sami dupę ruszcie i coś zróbcie pozytywnego...
OdpowiedzUsuńPrzeczytaj ze zrozumieniem powyższe komentarze .
UsuńCzy ktoś tu krytykuje dzieci ,wychowawców ,akcję ,czy pomysł.?
Ze zrozumieniem......
ze zrozumieniem tego,że projekt podsumowany jest w normalnie funkcjonującym formalnym języku to chyba ktoś inny ma tu problem...albo jakiś kompleks...
OdpowiedzUsuńMoje dziecko było na tej wyprawie i faktycznie przyszło wzbogacone m.in. ... o kalendarz na 2014 r. z logo jednego z posłów. W sumie wycieczka jak każda więc nie rozumiem po co o tym pisać a tym bardziej w tak doniosły sposób.Lada chwila ten blog zamieni się w Gazetę Suchedniowską, gdzie jedynymi informacjami będą apele, wycieczki i inne zdarzenia związane ze szkołami.
Usuń