Strony

piątek, 3 lipca 2020

WYDZIAŁ KOMUNIKACJI I TRANSPORTU WZNAWIA PLANOWANIE WIZYTY POPRZEZ REZERWACJĘ INTERNETOWĄ

Uprzejmie informujemy, że od najbliższego poniedziałku, 6 lipca br. Wydział Komunikacji i Transportu Starostwa Powiatowego w Skarżysku-Kamiennej przywraca formę planowania wizyty w wydziale polegającą na rezerwacji internetowej. W celu dokonania takiej rezerwacji należy skorzystać z Biuletynu Informacji Publicznej Powiatu Skarżyskiego, dalej BIP, (zakładka o nazwie Internetowa rejestracja do kolejki w Wydziale Komunikacji i Transportu) lub strony Powiatu Skarżyskiego (Zakładka o nazwie Umów wizytę – rejestracja pojazdów). 
Przypominamy również o tym, że aby załatwić sprawę w Wydziale Komunikacji i Transportu należy wcześniej umówić wizytę tj. dzień i godzinę w celu ograniczenia do minimum kontaktów pomiędzy klientami. Zaplanowania wizyty można zrobić w sposób opisany wyżej lub telefonicznie, dzwoniąc pod numery telefonów 41 39 53 024 lub 41 39 53 025. 
W kontaktach we wszystkich sprawach z zakresu działania Wydziału Komunikacji i Transportu korzystać można z formy mailowej pod adresem kt@skarzysko.powiat.pl
Przypomnieć należy również o następujących kwestiach: 
O nabyciu, zbyciu i zmianie danych o pojeździe należy zawiadomić Wydział Komunikacji i Transportu w ciągu 30 dni. W przypadku pojazdów kupionych lub sprzedanych po 29 lutego br. termin ten jest wydłużony do 180 dni. 
Bezwzględny obowiązek rejestracji dotyczy tylko pojazdów sprowadzonych z krajów UE. W przypadku pojazdów wprowadzonych na polski obszar po 29 lutego br. obowiązek ten jest przedłużony z 30 do 180 dni. 
W obecnym stanie prawnym nie ma obowiązku przerejestrowania pojazdów zarejestrowanych już w kraju. Jest oczywiście taka możliwość po złożeniu wniosku przez właściciela, istnieje natomiast obowiązek zgłoszenia nabycia pojazdu (patrz pkt 1). Można to zrobić poprzez wypełnienie odpowiedniego formularza i załączenie do niego kopii dokumentu nabycia i dowodu rejestracyjnego. 
Wzory wszelkich formularzy i druków używanych w Wydziale Komunikacji i Transportu można znaleźć na stronach BIP (zakładka Informacje > Wydział Komunikacji i Transportu) 
Od 1 stycznia br. niewypełnienie obowiązków opisanych wyżej w pkt 1 i 2 zagrożone jest karą administracyjną w wysokości od 200 do 1000 zł. 
Wszystkie sprawy można załatwić za pośrednictwem poczty przesyłając odpowiednie oryginały dokumentów z podanym nr telefonu. O załatwieniu sprawy powiadomimy telefonicznie. 
Wszelkie opłaty komunikacyjne można realizować bezpośrednio w Wydziale Komunikacji i Transportu za pomocą kart płatniczych. 
Z poważaniem 
Dariusz Zarychta 
Naczelnik Wydziału 
Komunikacji i Transportu

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz