UOKiK ostrzega: Nasza S.A.,
firma telekomunikacyjna, dzwoni i podszywa się pod twojego operatora. Uważaj: podpisując dokumenty,
zmienisz usługodawcę. Zanim to zrobisz, zadzwoń do
swojego operatora i zapytaj, czy rzeczywiście ma dla ciebie nową ofertę.
– Otrzymujemy bardzo dużo
skarg na nieuczciwych przedsiębiorców, którzy wykorzystują zaufanie seniorów,
na ich pytania odpowiadają szybko i niewyraźnie. Apelujemy: jeżeli dzwoni
do ciebie konsulat i twierdzi, że jest z telekomunikacji i ma
tańszy abonament, prąd, czy gaz – zapisz szczegóły oferty i odłóż słuchawkę.
Nie podawaj swoich danych. Zadzwoń do swojego operatora, sprzedawcy prądu lub
gazu i zapytaj, czy rzeczywiście ma dla ciebie lepszą ofertę –
mówi Marek Niechciał, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Konsumencie, uważaj:
- Przedstawiciele Nasza S.A zazwyczaj dzwonią do osób
w podeszłym wieku i podają się za dotychczasowego operatora.
- Proponują obniżenie abonamentu za telefon
i nielimitowane rozmowy, które w rzeczywistości możesz mieć za
dodatkową opłatą. Dodatkowo zapłacisz też za wykaz połączeń, wyświetlanie numeru,
ubezpieczenie zapłaty na wypadek śmierci -nawet bez twojej zgody.
- Na umowie nie ma logo spółki, jej nazwa i dane są
napisane małą czcionką, wyraźnie zaznaczona jest natomiast nazwa twojego
operatora.
- Konsumenci zazwyczaj dowiadują się, że zmienili operatora
po upływie 14 dni, w których mogą bezpłatnie odstąpić od umowy. Kara,
którą pobiera Nasza S.A. za rozwiązanie umowy, wynosi od około 500 zł do około
1500 zł.
To kolejne ostrzeżenie konsumenckie UOKiK. Zgodnie
z ustawą o ochronie konkurencji i konsumentów, urząd wydaje
ostrzeżenie, gdy stwierdzi, że przedsiębiorca stosuje nielegalną praktykę,
która może narazić szeroki krąg konsumentów na znaczne straty finansowe lub niekorzystne
skutki. Ostrzeżenia są zamieszczane na stronie internetowej Urzędu.
Ponadto postępowanie dotyczące Nasza S.A. prowadzi Prokuratura Okręgowa
w Płocku.
Porady dla
konsumentów
Jeżeli zawarłeś umowę i zostałeś wprowadzony w błąd, skontaktuj się z rzecznikiem
konsumentów w miejscu swojego zamieszkania, organizacją
konsumencką lub prawnikiem. Rzecznicy udzielają bezpłatnych porad prawnych.
Możesz też zadzwonić na infolinię konsumencką: 801 440 220 lub 22 290 89 16 (opłata
wg stawek operatora). Jeżeli zostałeś wprowadzony w błąd, złóż reklamację.
Gdy nie zostanie ona uwzględniona, możesz wnieść do sądu pozew
o stwierdzenie nieważności umowy. Bezpłatnej pomocy prawnej w tym
zakresie udzielają
rzecznicy konsumentów i organizacje konsumenckie.
Pamiętaj: wezwanie do zapłaty z firmy windykacyjnej nie jest tym
samym co nakaz zapłaty wydany przez sąd. Firma windykacyjna nie ma prawa
podejmować czynności egzekucyjnych, nie może też zastraszać konsumentów.
Jeżeli otrzymałeś nakaz do
zapłaty z sądu, złóż odpowiednią odpowiedź na pozew
w terminie 14 dni(najczęściej
jest to sprzeciw od nakazu zapłaty w postępowaniu upominawczym).
Jeżeli nie wiesz, jak to zrobić, skontaktuj się z rzecznikiem konsumentów w miejscu
twojego zamieszkania.
(źródło: Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz