Strony

sobota, 24 września 2016

Biblioteka Przyjazna Uczniowi w Gimnazjum

Od 27 listopada 2015 roku do 15 czerwca 2016 roku Biblioteka Szkolna Gimnazjum im. Stanisława Staszica w Suchedniowie brała udział w ogólnopolskim konkursie Biblioteka Przyjazna Uczniowi organizowanym przez Studium Prawa Europejskiego w Warszawie.
W ramach projektu należało wykonać dziesięć zadań, w tym jedno obowiązkowe, udział w kursie e-learningowym dotyczącym różnych zagadnień z życia biblioteki.
Celem projektu było spopularyzowanie wśród uczniów w całej Polsce czytelnictwa. W czasie trwania kursu nauczyciel-bibliotekarz odbył i zaliczył kurs w formie e-learningowej, ponadto przeprowadził zadania:
- przeprowadzenie przez bibliotekarza szkolnego sondażu na temat ,,Czy czytanie jest trendy?” dla uczniów klas I, II, III gimnazjum
- przeprowadzenie pogadanek w wybranych klasach na temat pozytywnego wpływu czytania
- samokształcenie ucznia- umiejętność korzystania z katalogów kartkowych i elektronicznych, księgozbioru podręcznego oraz ofert innych bibliotek
- przeprowadzenie szkolnego konkursu  plastycznego z motywem przewodnim: ,,Mój/ moja ulubiony/a Pan/Pani z biblioteki”.
- przeprowadzenie konkursu międzyklasowego  ze znajomości lektur pod nazwą ,,Szkolny Mistrz Czytelnictwa”
- działalność kulturalna i promocja biblioteki w środowisku szkolnym i gminnym
- zorganizowanie dnia wspólnego czytania pod nazwą ,,Czytanie łączy pokolenia”- połączone z wystawą edukacyjną
- opinia na temat pracy z uczniem zdolnym oraz uczniem mającym trudności w nauce
- ogólnoszkolny konkurs recytatorski
Działania w trakcie trwania konkursu pozwoliły na jeszcze lepszą  poprawę współpracy biblioteki z jej czytelnikami, rodzicami oraz społecznością lokalną. Każde zrealizowane zadanie było opisywane i wysyłane do Studium Prawa Europejskiego. 15 czerwca 2016 roku bibliotekarz przesłał zbiorcze sprawozdanie  z przeprowadzonego projektu.
Końcowym efektem jest dyplom, przyznający naszej bibliotece szkolnej tytuł BIBLIOTEKA PRZYJAZNA UCZNIOWI. (info: Gimnazjum).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz